Hoe onderscheidt je je online als vertaalbureau?

 

Vertaalbureau FEDDE VERTAALT stond voor deze enorme uitdaging. Online gevonden worden tussen het grote aanbod van vertaalbureaus en dit met een beperkt budget. Het doel is helder: het creëren van een online marketingkanaal waarmee de doelgroep actief bereikt wordt en dat uiteindelijk bijdraagt  aan de groei van FEDDE VERTAALT.

 

Het bepalen van de aanpak en strategie

Om goed in beeld te krijgen wat de succesfactoren voor FEDDE VERTAALT zijn, hebben we eerst onze marketing-audit uitgevoerd. Deze bestaat uit het onderzoeken van de websiteperformance, uitgebreide concurrentieonderzoeken, een zoekwoordenonderzoek en het in beeld brengen van de persona. Dit laatste geeft antwoord op de inhoud en vormgeving van de contentbehoefte en via welke kanalen we de doelgroep, persona, kunnen bereiken.

Een nieuwe website

Op basis van deze marketing-audit hebben we allereerst een website ontworpen en gebouwd waarbij veelvuldig overleg is geweest met FEDDE VERTAALT over wensen en behoeften. Bij de bouw van de website hebben wij veel aandacht besteed aan zoekmachine optimalisatie (SEO) en het aanleggen van landingspagina’s en dit vanuit het inzicht dat verkregen is in het zoekwoordenonderzoek.

 De website is gebouwd in WordPress en voorzien van betaalde premium plugins. Dit voor de beveiliging en optimale koppeling met andere systemen zoals: Hubspot CRM, Mailchimp, etc.

Nieuwe website voor Fedde Vertaalt

Online Traffic creëren

Tegelijkertijd met de bouw van de website hebben we ons gefocust op het creëren van content en de realisatie van traffic naar de website. Hiervoor hebben we gekozen voor optimale zichtbaarheid in Google-ads en het verbeteren van SEO posities. Dit vraagt om structureel en optimaal onderhoud. Passend bij het budget hebben we met FEDDE VERTAALT een beheerabonnement afgesproken waarbinnen we met een klein advertentiebudget voor Google continue sturen op maximaal resultaat.

 

Het resultaat van deze aanpak

Na het lanceren van de Google-ads campagne in de 1e week realiseerden we een conversiepercentage van 25%. Dit is sindsdien alleen maar gegroeid. 

 

Reactie van Fedde.

‘Soms vind je een parel die je eigenlijk niet wilt delen. CustomerScope, en Anco, zouden daar wel eens eentje van kunnen zijn. Of moet ik het nu juist wel delen, dat ik zo ontzettend blij ben met het feit dat zij mij hebben geholpen met mijn nieuwe website en online marketing? Lees verder

FEDDE VERTAALT

Fedde, Directeur Eigenaar

Gratis handboek: online marketing

Handboekl Online Marketing 2021

Alles wat je moet weten over websitebezoekers aantrekken

Dit praktische handboek over beter gevonden worden en meer websitebezoekers aantrekken. Vol uitleg, tips en handleidingen over het optimaal inzetten van de marketingmiddelen. Alle opties worden belicht. Een aanrader! Onze lezers waarderen het met een 9+.

 

 

Leestips:

Pin It on Pinterest

Share This