Specialist in Hospitality.

Klanten vinden, binden en trouwe fans maken!

Werken aan hospitality. De kunst om je klanten en gasten het gevoel te geven dat ze welkom zijn.

Hospitality is een veel gebruikte term. Werken aan Hospitality is de overtreffende trap van klantgericht werken. Het omvat de kunst om je klant, relatie, gast, cliënt of bezoeker in heel haar denken en doen centraal te stellen. Dit omvat een sterk inlevingsvermogen, proactief voldoen aan verwachtingen én echt willen oplossen van problemen. Jouw klant voelt dat hij belangrijk is. Wij zijn specialist in hospitality en klantvraagstukken en delen graag onderstaand tips en tools om je te helpen.

 

Alles wat je moet weten over het werken aan Hospitality.

Hospitality gaat verder dan vriendelijke service. Hospitality is een manier van bejegening, waarbij de bezoeker nog lang terugdenkt aan de ontmoeting. Het is de kunst om mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn en écht belangrijk voor je zijn. Dit implementeren vraagt om een mentaliteitsverandering.

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Klantbeleving is vaak ondergeschikt aan regels, procedures en afdelingsbelangen. Door de klantcontactmomenten (touchpoints) in beeld te brengen, krijg je goed zicht op de klantbehoefte. Het goed doorleven van deze touchpoints stelt je in staat de gastvrijheidsbeleving te verbeteren.

De klant-contactmomenten in beeld brengen.

Bij het werken aan hospitality maken wij gebruik van customer journey mapping. Dit is een klantgerichte techniek voor het in beeld brengen en optimaliseren van klantprocessen en diensten. Je kunt dit ook zelf. 

Hoe werkt jouw team aan klanten een welkomgevoel geven?

‘Test jezelf in 4 minuten’

Om  te weten waar je staat en waar je de focus om kunt richten, hebben we een gratis team assessment ontwikkeld. Een leuke manier om een gezamelijke visie te ontwikkelen.

Gratis whitepaper:

Vergroot je succes door te werken aan een organisatie brede hospitality cultuur.

Maak kennis met de 8 succesfactoren achter klantgerichte organisaties, die hospitality centraal stellen. Boordevol tips en achtergronden die je beslist helpen. (5 minuten leestijd)

CustomerScope gezien in:

‘Het team van CustomerScope heeft zeer veel kennis van hospitality en consumentengedrag. Op een effectieve manier is dit vertaald in een meer klantgerichte organisatie en creatievere oplossingen om onze medewerkers hiervoor te motiveren. Ze brengen een enorme expertise en ervaring mee om de omzet en klantbeleving te verbeteren en zijn bovendien zeer prettig om mee te werken.’ UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

Door de website van CustomerScope te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om voor jou de beste surfervaring mogelijk te maken. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van de cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder, dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten