Specialist in klantbehoud.

Klanten vinden, binden en trouwe fans maken

Werken aan retentie of klantbehoud garandeert direct resultaatverbetering.

Werken aan retentie of klantbehoud richt zich op het werken aan een langdurige relatie met je klant. Het spreekt voor zich dat dit tot zeer veel voordelen leidt.

De vraag is dus, hoe je dit bereikt. En belangrijker nog, hoe veranker je dit  duurzaam binnen je bedrijf? Een strategie gericht op service excellence (of hospitality), zorgt ervoor dat je dit bereikt. 

Al 25 jaar helpen wij opdrachtgevers hiermee. Onderstaand delen we graag  opties en tools die je zullen helpen.

Werken aan retentie, wat je moet weten. 

Retentie marketing (Retention marketing) is een marketingaanpak die erop gericht is om langdurige relatie met afnemers tot stand te brengen. Retentie bevordert herhaald koopgedrag  of het bevordert een langdurige relatie in geval van het leveren van diensten.  

De vraag die iedere ondernemer zich zou moeten stelen is: ‘worden de klantverwachtingen door mij waargemaakt of zelfs overtroffen?’ Alleen het overtreffen van klantverwachtingen leidt tot duurzaam vertrouwen. Verwachtingen waarmaken leidt tot een 8, verwachtingen overtreffen tot een 9+.

Hoe werkt jouw team aan klantbehoud?

‘In 4 minuten heb je inzicht’.

Om  te weten waar je staat en waar je de focus op kunt richten, hebben we een gratis team assessment ontwikkeld. Een leuke manier om een gezamenlijke visie te ontwikkelen.

Gratis whitepaper:

Hoe implementeer je een strategie gericht op retentie. 

Maak kennis met de 8 succesfactoren achter klantgerichte organisaties die uitblinken in het werken aan retentie. Een nuttig handboek, boordevol tips en achtergronden die je beslist helpen. Overigens ontvangen wij bijzonder enthousiaste reacties van onze lezers. (5 minuten lezen)

Breng de belangrijkste klant-contactmomenten (touchpoints) in beeld!

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Werken aan retentie en klantbehoud is daardoor ondergeschikt aan regels, procedures en afdelingsbelangen. Wij adviseren daarom altijd de klantbehoeftes tijdens de customer journey in beeld te brengen. Een customer journey map helpt je om alle touchpoints te beoordelen op hun doel en uitwerking op de klantbeleving. 

Kennissessie:

‘Word ook een excellente dienstverlener’

Wil je meer te weten komen over Service excellence / hospitality en doorgronden hoe je het kunt implementeren. Dan is onze kennissessie een uitkomst.

In circa 2 1/2 á 3 uur verzorgen wij deze privésessie bij jou op locatie.

CustomerScope gezien in:

‘Anco van CustomerScope heeft onze ogen geopend en meegenomen op weg naar het vijfsterren gevoel voor onze gasten. Nieuwe processen in ons bedrijfs dna geïmplementeerd. Op zo’n manier dat het niet voelde alsof er iemand alleen maar van buitenaf naar keek, maar zeer betrokken en met veel passie alsof CustomerScope Allround was.’

‘Wij zijn enorm geholpen met de nieuwe inzichten op het gebied van hospitality en online marketing.’

Marc Bonte

Eigenaar , Sportcenter Allround

‘Het team van CustomerScope heeft zeer veel kennis van hospitality en consumentengedrag. Op een effectieve manier is dit vertaald in een meer klantgerichte organisatie en creatievere oplossingen om onze medewerkers hiervoor te motiveren. Ze brengen een enorme expertise en ervaring mee om de omzet en klantbeleving te verbeteren en zijn bovendien zeer prettig om mee te werken.’
UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

Download gratis onze whitepaper

‘Bereik ook klantenthousiasme en beleving bij je klanten. De basis voor klantbehoud’

Benieuwd naar jouw groeikansen?

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.