Van prospect tot nieuwe klant.

Optimaliseer je sales en marketing teamaanpak.

Optimaliseer je sales funnel door een digitale aanpak. 

‘Door inbound marketing bereiken sales en marketing meer leads en lager saleskosten’

Het goed opzetten van een sales funnel wordt steeds belangrijker. Koude sales werkt niet meer. Ook leidt de overvloed aan online adverteren, websites en e-mails ertoe dat het communiceren van jouw aanbod steeds moeilijker én duurder wordt. En heb je eindelijk website bezoekers, leidt het niet tot sales. Sterker nog, je weet niet wie op je website komt. Inbound marketing  of anders gezegd, een optimale verbinding opzetten tussen de sales en marketing aanpak speelt hierop in. 

Voordelen van een optimale gedigitaliseerde sales funnel.

R

75% meer leads uit je website

R

3X meer conversies

R

Lagere kosten per lead

R

Gericht op langdurige klantrelaties

R

Vervangt koude (dure) acquisitie

R

Optimale klantcontact afstemming tussen marketing, sales en service afdelingen

R

Past volledig in nieuwe privacy wetgeving

Kort iets over een goede sales funnel.

4 stappen van het sales en marketing funnel model

Anno vandaag draait het bij een goede sales funnel om het slim gebruik maken van digitale instrumenten. Immers de zoektocht van je klant begint online en dus op je site. Een slimme salesaanpak gaat uit van een naadloze samenwerking tussen digital marketing tools en fysieke sales. 

Voor een succesvolle aanpak is werken in een geïntegreerd marketing en sales CRM van belang. Wij werken met de beste oplossing: Hubspot. Het proces kent 4 fases: 

  1. Het aantrekken van prospects naar je website;
  2. Het converteren van website bezoekers in leads;
  3. Het opvolgen van leads tot het klanten zijn;
  4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.

Traditionele aanpak outbound gericht. Marketing en sales gescheiden.

    Traditionele sales en marketing

    Moderne aanpak inbound gericht. Marketing en sales geïntegreerd.

      Geintegreerde opzet van sales en marketing

      Download gratis: whitepaper over het opzetten van een sales funnel

      ‘In 5 stappen een sales funnel die klanten aantrekt als een magneet’

      Handboek inbound marketing

      Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je een optimale sales aanpak opzet door het toepassen van inbound marketing. Je krijgt veel handige tools en inzichten aangereikt die je snel verder helpen.

      Kennissessie inbound marketing en het opzetten van een goede sales funnel

      Wil je eerst nog wat meer weten? Wij organiseren regelmatig prive kenissessies bij onze opdrachtgevers op locatie.

      Referenties:

      ‘Op een effectieve manier is mijn wens vertaald in een meer klantgerichte organisatie en teammotivatie hiervoor.’

      UL (Working for a Safer World since 1894.)

      Berend, Managing Director UL

      FraaI en compleet programma. Value for money, Anco!

      Jan Bovenlander

      Directeur, Booz BV

      Benieuwd naar jouw groeikansen?

       

      Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

      Pin It on Pinterest

      Share This