Strategiesessie: merkidentiteit en/of positionering.

‘Merkidentiteit, het organisatiebreed doorleven is de basis voor succes’

Waarom is het vastleggen van je organisatie identiteit belangrijk

Succesvol worden in je marktaanpak en werken aan het oproepen van positieve gevoelens bij je doelgroep, begint bij het congruent waarmaken wat je belooft. Dit lukt alleen als iedereen in je bedrijf de merkidentiteit of organisatie positionering  dagelijks toepast.  Zaak dus om dit goed uit te werken en te laten leven binnen je bedrijf.

Uitwerking van jouw merkidentiteit

 

We beleggen een werksessie van 1 dag, eventueel aangevuld met extra creativiteit en/of know how. Aan de hand van het brand key model gaan we ideeën en opvattingen direct concreet uitwerken. Door met een breed team te discussiëren wordt de uitkomst breed gedragen en herkenbaar voor iedereen. Via een 8 staps model werken we uit:

R

Marktaanpak en doelgroep

R

Belofte aan je klant

R

Onderscheidende kracht

R

Kernwaarden beschrijven

R

Visie en missie van de organisatie

R

Gewenste merkbeleving

De strategiesessie merkidentiteit of organisatie identiteit bevat:

Vooraf:

  • Voorbereiding op de discussiedag;
  • Introductiegesprek en verkennen van jouw problematiek.

Tijdens de workshop:

  • Introductie in de methodiek;
  • Een inspirerende brainstorm die de geesten losmaakt en mensen samenbrengt;

Na afloop:

  • Uitwerking van het resultaat van de brainstorm;
  • Concrete aanbevelingen en een plan hoe verder te gaan met de uitkomsten en 2 vervolg gesprekken;
  • Veel nieuwe energie bij je teamleden.

Referenties:

‘In de samenwerking met Anco als voorzitter van onze inspiration board werden snel de grote lijnen uitgezet, scherp geanalyseerd wat belangrijk was en aangepakt. Daarbij werd gezorgd voor een goede werksfeer binnen het team.’ Raad voor advies Flevolands toerisme

Jan, Directeur ontwikkelingsmaatschappij Flevoland

‘Onze strategiedag met acht ondernemers, bedoeld om te zoeken naar een verdienmodel voor ons business-initiatief, was een groot succes. Tijdens het proces werden we strak begeleid daar waar dat nodig was en kregen we vrijheid op de momenten dat we zelf vooruitgang boekten. Niet het schema en/of de planning waren leidend, maar onze doelen. Anco heeft dit heel knap opgevangen. Het resultaat van de dag was concreet en helder, en geeft een duidelijke houvast voor het vervolg.’ Ondernemerscollectief Midden Brabant

Ernst, Voorzitter

Reserveren

 

De gehele werksessie ( tot max 20 deelnemers) inclusief de voorbereiding en uitwerking van de resultaten bedraagt € 2250,– exclusief btw en reiskosten.

Alle materialen en voorbereidingswerkzaamheden zijn inbegrepen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Over de begeleiding

 

 

Mijn naam is Anco van Geffen en ik ben jullie begeleider gedurende deze workshop. Ik heb een achtergrond in commerciële directie- en CEO-functies bij Internationale trendsetters in hospitality, leisure, toerisme en zakelijke dienstverlening. Voorbeelden hiervan zijn Ahold, Accor, Center Parcs, Achmea en Compass Group. En nu al weer vele jaren in het MKB.

Hier heb ik het vak geleerd van organisaties veranderen, concepten in de markt zetten en organisaties laten uitblinken in merkbeleving.