Strategie sessie Merkidentiteit

‘Merkidentiteit; het organisatiebreed doorleven is de basis voor succes’

De strategiesessie merkidentiteit of organisatie identiteit helpt je dit te beschrijven. Wij zien vaak dat mensen binnen organisatie de merkwaarden en missie en visie niet kennen. En dus niet doorleven! Hoe kun je dan onderscheidend vermogen opbouwen? Succesvol worden begint bij het congruent waarmaken wat je belooft. Iedereen binnen de organisatie zal dan wel de merkbelofte moeten kennen. En de kernwaarden begrijpen. Onze strategiesessie merkidentiteit of organisatie identiteit brengt dit in beeld en draagt bij aan inspiratie van je medewerkers. 

Waarom is het vastleggen van je identiteit belangrijk

 

Je merk- of organisatie identiteit is één van de meest invloedrijke motoren van je succes en dus je bestaansrecht. In een wereld waarin iedereen alles belooft en sociale media alles verkondigen, is vertrouwen hebben en kweken essentieel.

Iedereen moet weten waar de organisatie voor staat en weten hoe hij hier iets aan kan toevoegen. Dit lukt alleen als iedereen in je bedrijf de merk- of organisatie identiteit dagelijks doorleeft in alles wat hij/zij doet. Zaak dus om dit goed te verankeren. En -dus- eerst goed uitwerken. 

Uitwerking van jouw merkidentiteit

 

We beleggen een werksessie van 1 dag, eventueel aangevuld met extra creativiteit en/of know how. Aan de hand van het brand key model gaan we ideeën en opvattingen direct concreet uitwerken. Door met een breed team te discussiëren wordt de uitkomst breed gedragen en herkenbaar voor iedereen. Tijdens deze groepsdiscussies ga je nadenken over zaken als:

R

Markt vanuit de ogen van de klant

R

Visie en missie van de organisatie

R

Merkbeleving

R

Belofte aan je klant

R

Kernwaarden beschrijven

R

Merkessentie

De strategiesessie merkidentiteit of organisatie identiteit bevat:

Vooraf:

  • Voorbereiding op de discussiedag;
  • Introductiegesprek en verkennen van jouw problematiek.

Tijdens de workshop:

  • Introductie in de methodiek;
  • Een inspirerende brainstorm die de geesten losmaakt en mensen samenbrengt;

Na afloop:

  • Uitwerking van het resultaat van de brainstorm;
  • Concrete aanbevelingen en een plan hoe verder te gaan met de uitkomsten en 2 vervolg gesprekken;
  • Veel nieuwe energie bij je teamleden.

Referenties:

‘In de samenwerking met Anco als voorzitter van onze inspiration board werden snel de grote lijnen uitgezet, scherp geanalyseerd wat belangrijk was en aangepakt. Daarbij werd gezorgd voor een goede werksfeer binnen het team.’ Raad voor advies Flevolands toerisme

Jan, Directeur ontwikkelingsmaatschappij Flevoland

‘Onze strategiedag met acht ondernemers, bedoeld om te zoeken naar een verdienmodel voor ons business-initiatief, was een groot succes. Tijdens het proces werden we strak begeleid daar waar dat nodig was en kregen we vrijheid op de momenten dat we zelf vooruitgang boekten. Niet het schema en/of de planning waren leidend, maar onze doelen. Anco heeft dit heel knap opgevangen. Het resultaat van de dag was concreet en helder, en geeft een duidelijke houvast voor het vervolg.’ Ondernemerscollectief Midden Brabant

Ernst, Voorzitter

Reserveren

 

De gehele werksessie ( tot max 20 deelnemers) inclusief de voorbereiding en uitwerking van de resultaten bedraagt € 2250,– exclusief btw en reiskosten.

Alle materialen en voorbereidingswerkzaamheden zijn inbegrepen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Over de begeleiding

 

 

Mijn naam is Anco van Geffen en ik ben jullie begeleider gedurende deze workshop. Ik heb een achtergrond in commerciële directie- en CEO-functies bij Internationale trendsetters in hospitality, leisure, toerisme en zakelijke dienstverlening. Voorbeelden hiervan zijn Ahold, Accor, Center Parcs, Achmea en Compass Group.

Hier heb ik het vak geleerd van organisaties veranderen, merken bouwen, concepten in de markt zetten en organisaties laten uitblinken in merkbeleving.