Van prospect naar nieuwe klant.

Optimaliseer je sales, service en digitale marketing.

Een optimale samenwerking tussen sales en marketing. 

‘Meer leads, minder saleskosten en meer omzet door inbound marketing’

Meer klanten werven en behouden is vandaag de dag steeds lastiger. Koude acquisitie in de vorm van bellen en of email, werkt niet meer. Zie visual. En heb je eindelijk een bezoeker op je website, weet je niet wie het is.

Dit is waarom veel bedrijven overstappen op inbound marketing. Dit legt de basis voor een optimale samenwerking tussen sales en marketing en laat tevens alle service taken optimaal aanhaken. 

Inbound marketing stroomlijnt en optimaliseert alle sales, service en online marketing activiteiten. Het goed opzetten hiervan garandeert een toename van je omzet.

Inbound versus outbound makreting en sales

De voordelen van meer klanten werven door inbound marketing.

R

75% meer leads uit je website

R

3X meer conversies

R

Lagere kosten per lead

R

Gericht op langdurige klantrelaties

R

Vervangt koude (dure) acquisitie

R

Optimaliseert de afstemming tussen marketing, sales en service afdelingen

R

Past volledig in nieuwe privacy wetgeving

Opzetten van een optimale samenwerking tussen sales en marketing.

Kort iets over de kracht hiervan.

Een goede samenwerking tussen sales en marketing gaat uit van het goed opzetten van de leadfunnel en het inzetten van digitale marketing (inbound marketing).

Het zoekproces begint online en -dus- op je site. Een goede funnel voorziet erin dat website bezoekers zich identificeren en daarna opgevolgd worden door sales en de inzet van digitale tools. Het proces kent 4 fases:

  1. Het aantrekken van prospects naar je website
  2. Het converteren van website bezoekers in leads
  3. Het opvolgen van leads tot het klanten zijn
  4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.

 

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘In 5 stappen een optimale samenwerking tussen sales en marketing opzetten’

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Onze aanpak

Onze aanpak bestaat in de regel uit 5 stappen:

Stap 1: inbound marketing audit. Op basis van interviews en onderzoek brengen we de huidige situatie in beeld.

stap 2: plan van aanpak bepalen. Samen bespreken we de strategische mogelijkheden (hiervoor leveren we opties aan). Op basis van de inzichten in stap 1 bepalen we wat nodig is. Dit leggen we vast in een plan van aanpak.

stap 3: kennissessie. Nu eerst iedereen enthousiast maken, plan uitleggen, kennis delen en draagvlak krijgen.

stap 4: aan het werk. Samen met het team aan de slag in het tempo dat de organisatie financieel en operationeel aan kan. Hierbij volgen wij nauwkeurig de vorderingen.

stap 5: borgen. Ook als we weer weg zijn moet de nieuwe manier van werken blijven groeien.

FraaI en compleet programma met ruimte voor de specifieke kernwaarden van de onderneming. Kortom effectief maatwerk, uitgevoerd met inzicht een passie. Value for money, Anco!

Jan Bovenlander

Directeur, Booz BV

‘Het team van CustomerScope heeft zeer veel kennis van hospitality en consumentengedrag. Op een effectieve manier is dit vertaald in een meer klantgerichte organisatie en creatievere oplossingen om onze medewerkers hiervoor te motiveren. Ze brengen een enorme expertise en ervaring mee om de omzet en klantbeleving te verbeteren en zijn bovendien zeer prettig om mee te werken.’

UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Director UL

Maak een vrijblijvende afspraak. 

Wil je erover van gedachten wisselen? Een brainstormsessie met CustomerScope levert je verrassende inzichten op

Share This