CustomerScan® (Klantbeleving en klantgerichtheid scan)

“De organisatiescan voor zicht op je klantbeleving en klantgerichtheid”.

Onze CustomerScan gaat in op de acht kritische gebieden rondom excellente service en klantbeleving. Het eindrapport geeft helder inzicht hoe jouw organisatie werkt aan loyale klanten. En dus hoe het werkt aan herhaalaankopen, merkvoorkeur, klantbehoud, customers engagement, onderscheidend vermogen en medewerkersbetrokkenheid. 

CustomerScan en wat het oplevert

De uitkomsten en conclusies van het onderzoek geven inzicht in de must do’s. Dit zijn aspecten die klant- en omzetverlies veroorzaken. Voorts maakt het quick wins inzichtelijk, deze kun je direct gaan verzilveren. Tot slot komen kansen en bedreigingen aan bod. Deze laatste zijn van belang om scherp je strategie/ doelstellingen op af te stemmen. De scan betaalt zich alleen al terug door het aanpakken van de quick wins.

CustomerScope gezien in:

De succesfactoren die we inzichtelijk maken.

R

Merkwaarden

Worden deze organisatiebreed doorleefd en toegepast.

R

Medewerkers-betrokkenheid

Wat zijn de verbeterkansen. (Bedenk: zonder betrokkenheid geen klanttevredenheid)

R

Klantbeleving

Zet deze aan tot herhaalaankopen en klantenthousiasme. 

R

Wow gevoel

Zijn de service en aandacht bijzonder? Wordt de klant verrast. En hoe verloopt de klachtenservice.

R

Klanttevredenheid

Wat is jouw NPS. En wat is de mate van klanttevredenheid.

R

Klantfeedback verzamelen

Worden klantervaringen verzameld en gebruiikt om te leren van fouten?

R

Interne communicatie

Leiden de processen en structuur tot enthousiasme om te werken aan klant- en marktgerichtheid.

R

Managementstijl

Zijn er ongewenste subculturen, afdelingsbelangen. En dragen structuren en processen bij aan succes.

R

Digitale marketing

Wat zijn de kansen in digitale marketing en online community building? (social media). 

R

CRM en data verzamelen

Hoe wordt klantdata verzameld en gebruikt om klanten te vinden, binden en trouwe fans te maken.

Referenties

‘Het team van CustomerScope heeft zeer veel kennis van hospitality en consumentengedrag. Op een verrassende manier is mijn organisatie is beeld gebracht. Daarna hebben we dit vertaald naar een meer klantgerichte organisatie en creatievere oplossingen om onze medewerkers hiervoor te motiveren.’

UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

Benieuwd?

 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

 

Wij kunnen de scan al uitvoeren vanaf € 2495,– excl BTW en reiskosten

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.