Van prospect naar loyale klant.

Laat digitale marketing het werk doen.

Online leadgeneratie of inbound marketing.

‘Van vinden van prospects tot verbinden als klanten door digitale marketing.’

Leadgeneratie of inbound marketing is gericht op het aantrekken van prospects. En deze daarna op gaan volgen tot het een klanten worden. Dit doe je door relevante en nuttige inhoud toe te voegen in elke fase van de koopreis van jouw klanten. Door deze content vinden potentiële klanten je via kanalen zoals blogs, zoekmachines, video en sociale media, maar ook kun je ze hierdoor gaan opvolgen van prospect tot ze klant zijn. Veel bedrijven in BtB en BtC als het grote aankopen betreft zetten hierop in. 

Onze aanpak

Leadgeneratie of inbound marketing in 4 stappen:

R

Definiëren van de customer journey en persona’s.

Stap 1: wat willen klanten weten? Wat zijn hun behoeften en problemen? Op welke kanalen bevinden ze zich?
R

Samen ontwikkelen van de juiste content.

Stap 2: Maken van content waarvoor klanten graag hun persoonsgegevens achterlaten.
R

Zorgen voor de juiste kennis bij alle teamleden.

stap 3: Alle mensen in sales, marketing, call center en services aan laten haken.

R

Implementeren software (Marketing, CRM en Automation systeem)

Stap 4: Software ondersteuning. Er zijn veel gratis tools.

Wat zijn de voordelen van leadgeneratie of inbound marketing?

Leadgeneratie of inbound marketing, waarom zou je het invoeren? Er zijn veel redenen om deze digitale marketingstrategie te implementeren:

  • Het optimaliseert het klantcontact tussen: marketing, sales en services;
  • Het brengt je in contact met je web bezoeker. Tot wel 3x meer conversie;
  • Continue relevante leadstroom naar de website. Tot wel 75% meer resultaat;
  • Gericht op langdurige relaties bouwen;
  • Meer rendement uit je marketing en sales budget. Dit door lagere kosten per lead en sterke omzetgroei uit je online kanaal;
  • Past volledig in nieuwe privacywetgeving.

Kennissessie Leadgeneratie of Inbound Marketing

Wil je eerst nog wat meer weten? Wij organiseren regelmatig privé kennissessie bij onze opdrachtgevers op locatie.

‘Het team van CustomerScope heeft zeer veel kennis van hospitality en digitale marketing. Op een effectieve manier is dit vertaald in een meer klantgerichte organisatie en creatievere oplossingen om onze medewerkers hiervoor te motiveren. Ze brengen een enorme expertise en ervaring mee om de omzet en klantbeleving te verbeteren en zijn bovendien zeer prettig om mee te werken.’

UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

Graag informeren we je vrijblijvend en bespreken jouw kansen.

.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘In 5 stappen een online aanpak die klanten aantrekt als een magneet’

Onze whitepaper inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer omzetgroei via hun onlinekanaal willen bereiken.

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.