Van prospect naar loyale klant.

Laat digitale marketing het werk doen.

Online leadgeneratie.

‘Van vinden van prospects tot verbinden als klanten door digitale marketing.’

Leadgeneratie of inbound marketing is gericht op het aantrekken van propects. En deze daarna op gaan volgen tot het een klant wordt. Dit doe je door relevante en nuttige inhoud toe te voegen in elke fase van de koopreis van jouw klanten. Door deze content vinden potentiële klanten je via kanalen zoals blogs, zoekmachines, video en sociale media.

Leadgeneratie in 4 stappen:

R

Definiëren van de customer journey en persona’s.

Stap 1: wat willen klanten weten? Wat zijn hun behoeften en problemen? Op welke kanalen bevinden ze zich?

R

Samen ontwikkelen van de juiste content.

Stap 2: Maken van content waarvoor klanten graag hun persoonsgegevens achterlaten. 

R

Zorgen voor de juiste kennis bij alle teamleden.

stap 3: Alle mensen in het bedrijf aan laten haken. 

R

Implementeren Hubspot (Marketing, CRM en Automationsysteem)

Stap 4: Software ondersteuning. Er zijn veel gratis tools. 

Kort iets over de kracht van leadgeneratie.

 

 

Adverteerders verspreiden hun boodschap onder een breed publiek. Veel bedrijven blijven hierin geloven, terwijl duidelijk is dat consumenten ander zoek- en oriëntatiegedrag vertonen. Leadgeneratie speelt hierop in. Dit zorgt ervoor dat jouw content op die plekken verspreid wordt, zodat het jouw doelgroep aantrekken. Het trekt als het ware klanten naar je toe.

Onderstaande visual van Hubspot (Hubspot is een gratis CRM met betaalde marketing functies) schetst dit.

 

 

Interessante content wordt bijvoorbeeld gedeeld via artikelen, e-books, whitepapers, webinars, infosessies, workshopes, etc. Dit trekt automatisch potentiële klanten aan, die bereid zijn hun e-mailadres hiervoor te geven. Zodra je dit e-mailadres hebt kun je dit gaan opvolgen en werken aan het bouwen van een klantrelatie.

Nu kun je dit uiteraard direct telefonisch opvolgen. Je kunt ook eerst deze prospect meer relevante informatie sturen. Dit wordt marketing automation genoemd. Een serie van mails waarin je meer ingaat op de behoefte (mailchimp is een gratis tool) Het gevolg is dat deze lead na enige tijd meerdere contactmomenten met je bedrijf heeft gehad en de belangstelling is toegenomen. Hierdoor onstaat voorkeur voor jouw oplossing. Immers minimaal 7 contactmomenten zijn nodig, voordat de klant over gaat tot koop. Dit gehele proces wordt door leadgeneratie ondervangen.

Op het moment dat deze lead een zogenaamde qualified marketing lead is geworden, neemt sales het over. Dat wil zeggen, dat na een serie van online contactmomenten een medewerker persoonlijk contact kan maken. Je zult gaan merken dat het maken van afspraken veel makkelijker wordt. Men kent immers je bedrijf. Dit gehele proces leidt tot efficiënte inzet van kostbare salesmensen en tot aanzienlijk betere conversies en klantinstroom.

Nu is het de kunst per stap (zie bovenstaande visual)  de juiste content te maken. Dit gaat volgens het know, learn, trust principe. Graag lichten we dit persoonlijk toe.  

 

Graag informeren we je vrijblijvend en bespreken jouw kansen.

.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Handboek: lokaal scoren met online marketing (2018 versie)

“Gratis e-boek met 39 pagina’s vol handleidingen en uitleg”

Ons gratis handboek vol tips en handleidingen versie 2017 is uit. Al veel veel  ondernemers hebben wij ermee geholpen. Het volgende komt uitgebreid aan bod:

Website optimaliseren

Conversie optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie en Seo pagina’s maken

Adverteren op Facebook en op Google

Inzette e-mail marketing

Leads activeren

Monitoren van resulaten

Gratis tools die je snel verder helpen

En nog veel meer

Door de website van CustomerScope te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om voor jou de beste surfervaring mogelijk te maken. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van de cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren" hieronder, dan ben je akkoord met deze instellingen.

Sluiten