Van prospect naar nieuwe klant.

Optimaliseer je sales en digitale marketing.

Meer leads, meer omzet en een hogere klanttevredenheid. 

‘Optimaliseer je sales & Marketing funnel door inbound marketing’

Meer klanten werven is vandaag de dag steeds lastiger. Koude acquisitie in de vorm van bellen en of email, werkt niet meer. Zie visual. Dit is waarom veel bedrijven overstappen op inbound marketing (of leadgeneratie). 

Deze manier van werken gaat ervan uit dat alle sales en online marketing activiteiten optimaal ingezet en gestroomlijnd worden. Het goed opzetten hiervan garandeert een toename van je website conversie en dus leads. Hierna kan sales het contact gaan opvolgen. Onderstaand inzichten en tools die je zullen helpen.

Inbound versus outbound makreting en sales

Nieuwe klanten werven. Kort iets over de kracht hiervan.

Nieuwe klanten werven vraagt om het goed opzetten van je leadfunnel. Hierbij is het zaak zorgvuldig je digitale instrumenten en sales activiteiten te plannen. Een goede funnel voorziet erin dat website bezoekers zich identificeren en daarna opgevolgd worden door sales. Vooral in BtB zie je leadgeneratie meer en meer toegepast worden. Het proces kent 4 fases:

  1. Het aantrekken van prospects naar je website
  2. Het converteren van website bezoekers in leads
  3. Het opvolgen van leads tot het klanten zijn
  4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.

Onderstaande visual van Hubspot (Hubspot is een gratis CRM met betaalde marketing functies) schetst dit.

Leadgeneratie, wat zijn de voordelen ?

Er zijn veel redenen om deze strategie te implementeren:

  • Het optimaliseert het klantcontact tussen: marketing, sales en services;
  • Het brengt je in contact met je web bezoeker. Tot wel 3x meer conversie;
  • Continue relevante leadstroom naar de website. Tot wel 75% meer resultaat;
  • Gericht op langdurige relaties bouwen;
  • Meer rendement uit je marketing en sales budget. Dit door lagere kosten per lead en sterke omzetgroei uit je online kanaal;
  • Past volledig in nieuwe privacywetgeving.

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘In 5 stappen een online aanpak die klanten aantrekt als een magneet’

Onze whitepaper inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer prospects via hun online kanalen willen converteren naar klanten.

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Kennissessie Leadgeneratie of Inbound Marketing

Wil je eerst nog wat meer weten? Wij organiseren regelmatig privé kennissessies bij onze opdrachtgevers op locatie.

Breng de belangrijkste klant-contactmomenten (touchpoints) in beeld!

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Klantbeleving is daardoor ondergeschikt aan regels, procedures en afdelingsbelangen. Wij adviseren altijd de klantbehoeftes tijdens de customer journey in beeld te brengen. Een customer journey map helpt je om alle touchpoints te beoordelen op hun doel en uitwerking op de salesfunnel.

‘Het team van CustomerScope heeft zeer veel kennis van hospitality en digitale marketing. Op een effectieve manier is dit vertaald in een meer klantgerichte organisatie en creatievere oplossingen om onze medewerkers hiervoor te motiveren. Ze brengen een enorme expertise en ervaring mee om de omzet en klantbeleving te verbeteren en zijn bovendien zeer prettig om mee te werken.’ UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

CustomerScope gezien in:

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘Volledige handleiding om zelf een optimlae funnel te bouwen’

Lees alles hoe je een sales en marketing funnel optimaliseert, zodat het tot 3 keer beter converteert.

Benieuwd naar jouw groeikansen?

 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

Share This