Van prospect naar loyale klant.

Laat digitale marketing het werk doen.

Meer website leads uit je online kanalen. 

‘Leadgeneratie of inbound marketing is de oplossing’

Meer website leads krijg je door Leadgeneratie of inbound marketing. Deze strategie is gericht op het aantrekken van prospects en deze converteren door het aanbieden van waardevolle content, waarvoor men een emailadres achter laat. Hierna ga je dit opvolgen door digitale marketinginstrumenten tot het een klant wordt.

Leadgeneratie gaat verder dan online marketing. Het maakt je aanpak daardoor veel effectiever. Onderstaand inzichten en tools om het zelf op te zetten.

Kort iets over de kracht van meer website leads.

Meer website leads verkrijgen door leadgeneratie is een zorgvuldig gepland proces van digitale marketinginstrumenten om websitebezoekers te transformeren tot klanten. Vooral in BtB zie je deze strategie meer en meer toegepast worden. Het proces kent 4 fases:

  1. Het aantrekken van prospects naar je website
  2. Het converteren van website bezoekers in leads
  3. Het opvolgen van leads tot het klanten zijn
  4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.

Onderstaande visual van Hubspot (Hubspot is een gratis CRM met betaalde marketing functies) schetst dit.

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘In 5 stappen een online aanpak die klanten aantrekt als een magneet’

Onze whitepaper inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer website leads via hun online kanalen willen bereiken.

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Waarom zetten bedrijven in B.t.B. in op inbound marketing?

R

75% meer leads uit je website

R

3X meer conversies

R

Lagere kosten per lead

R

Gericht op langdurige klantrelaties

R

Vervangt koude (dure) acquisitie

R

Optimale klantcontact afstemming tussen marketing, sales en service afdelingen

R

Past volledig in nieuwe privacy wetgeving

Kennissessie over leadgeneratie of Inbound Marketing

Wil je eerst nog wat meer weten? Wij organiseren regelmatig prive kenissessies bij onze opdrachtgevers op locatie.

Breng de belangrijkste klant-contactmomenten (touchpoints) in beeld!

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Werken aan meer website leads en klantbeleving is daardoor ondergeschikt aan regels, procedures en afdelingsbelangen. Wij adviseren daarom altijd de klantbehoeftes tijdens de customer journey in beeld te brengen. Een customer journey map helpt je om alle touchpoints te beoordelen op hun doel en uitwerking op de klantbeleving.

CustomerScope gezien in:

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘Volledige handleiding om inbound marketing op te zetten’

Onze whitepaper inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer omzetgroei via hun onlinekanaal willen bereiken.

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Share This