Van prospect naar loyale klant.

Optimaliseer je online marketing funnel.

Optimaliseer je online marketing funnel.

 

‘Leadgeneratie of inbound marketing is de oplossing’

Het goed opzetten van een online marketing funnel wordt steeds belangrijker. De overvloed aan online adverteren, websites en e-mails leidt ertoe dat het communiceren van jouw aanbod steeds moeilijker én duurder wordt. En heb je eindelijk website bezoekers, leidt het niet tot sales. Sterker nog, je weet niet wie op je website komt.

Inbound marketing speelt hierop in. Door de inzet van de juiste digitale marketinginstrumenten werf je meer websitebezoekers en trekt het deze door de online marketing funnel heen. Het maakt je aanpak veel effectiever. Onderstaand inzichten en tools om het zelf op te zetten.

Inbound marketing, wat zijn de voordelen ?

Waarom zou je jouw online marketing funnel aanpassen? Er zijn veel redenen om voor inbound te kiezen:

 

    • Het optimaliseert het klantcontact tussen: marketing, sales en services;
    • Het brengt je in contact met je web bezoeker. Tot wel 3x meer conversie;
    • Continue relevante leadstroom naar de website. Tot wel 75% meer resultaat;
    • Gericht op langdurige relaties bouwen;
    • Meer rendement uit je marketing en sales budget. Dit door lagere kosten per lead en sterke omzetgroei uit je online kanaal;
    • Past volledig in nieuwe privacywetgeving.

Kort iets over een online marketing funnel.

Een online marketing funnel gaat uit van de principes achter inbound marketing. Dit is een zorgvuldig gepland proces van digitale marketinginstrumenten om websitebezoekers te herkennen en te werken aan een relatie. Het bieden van content staat hierin centraal. Vooral in BtB, maar ook in BtC als het dure aankopen zijn,  zie je deze strategie meer en meer toegepast worden. Het proces kent 4 fases:

  1. Het aantrekken van prospects naar je website
  2. Het converteren van website bezoekers in leads
  3. Het opvolgen van leads tot het klanten zijn
  4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.

Onderstaande visual van Hubspot (Hubspot is een gratis CRM met betaalde marketing functies) schetst dit.

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘In 5 stappen een online aanpak die klanten aantrekt als een magneet’

Onze whitepaper inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer website leads via hun online kanalene willen bereiken.

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Kennissessie over het opzetten van een goede online marketing funnel

Wil je eerst nog wat meer weten? Wij organiseren regelmatig prive kenissessies over het opzetten van online marketing funnels bij onze opdrachtgevers op locatie.

CustomerScope gezien in:

Breng de belangrijkste klant-contactmomenten (touchpoints) in beeld!

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Klantbeleving is daardoor ondergeschikt aan regels, procedures en afdelingsbelangen. Wij adviseren daarom altijd de klantbehoeftes tijdens de customer journey in beeld te brengen. Een customer journey map helpt je om alle touchpoints te beoordelen op hun doel en uitwerking op de klantbeleving.
‘Het team van CustomerScope heeft zeer veel kennis van hospitality en digitale marketing. Op een effectieve manier is dit vertaald in een meer klantgerichte organisatie en creatievere oplossingen om onze medewerkers hiervoor te motiveren. Ze brengen een enorme expertise en ervaring mee om de omzet en klantbeleving te verbeteren en zijn bovendien zeer prettig om mee te werken.’ UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘Volledige handleiding hoe je zelf een goede online marketing funnel opzet’

Onze whitepaper inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer omzetgroei via hun onlinekanaal willen bereiken.

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Benieuwd naar jouw groeikansen?

 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

Share This