Van prospect tot nieuwe klant.

Optimaliseer je sales en marketing.

Optimaliseer je sales funnel. 

‘Door digitale leadgeneratie meer leads en lager saleskosten’

Het goed opzetten van een sales funnel wordt steeds belangrijker. Koude sales werkt niet meer. Ook leidt de overvloed aan online adverteren, websites en e-mails ertoe dat het communiceren van jouw aanbod steeds moeilijker én duurder wordt. En heb je eindelijk website bezoekers, leidt het niet tot sales. Sterker nog, je weet niet wie op je website komt.

Inbound marketing speelt hierop in. Door de inzet van de juiste digitale marketinginstrumenten werf je meer websitebezoekers en trekt het deze door de salesfunnel heen. Het maakt je aanpak veel effectiever. Onderstaand inzichten en tools om het zelf op te zetten.

Kort iets over een goede sales funnel.

Anno vandaag draait het bij een goede sales funnel om Inbound marketing. Dit is een vorm van pull-marketing die tot doel heeft om via internet potentiële klanten aan te trekken. Het helpt je om op het juiste moment de juiste content aan je doelgroep aan te bieden. Een goed opgezette strategie voorkomt onnodige marketinguitgaven en geeft een betere Return On Investment in sales.  Het proces kent 4 fases:

 

  1. Het aantrekken van prospects naar je website;
  2. Het converteren van website bezoekers in leads;
  3. Het opvolgen van leads tot het klanten zijn;
  4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.

Inbound marketing, wat zijn de voordelen ?

Waarom zou je jouw sales funnel herzien? Er zijn veel redenen om inbound marketing te implementeren:

  • Het optimaliseert het klantcontact tussen: marketing, sales en services;
  • Het brengt je in contact met je web bezoeker. Tot wel 3x meer conversie;
  • Continue relevante leadstroom naar de website. Tot wel 75% meer resultaat;
  • Gericht op langdurige relaties bouwen;
  • Meer rendement uit je marketing en sales budget. Dit door lagere kosten per lead en sterke omzetgroei uit je online kanaal;
  • Past volledig in nieuwe privacywetgeving.

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘In 5 stappen een sales funnel die klanten aantrekt als een magneet’

Onze whitepaper inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer website leads via hun online kanalen willen bereiken.

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Kennissessie inbound marketing en het opzetten van een goede sales funnel

Wil je eerst nog wat meer weten? Wij organiseren regelmatig prive kenissessies bij onze opdrachtgevers op locatie.

Breng de belangrijkste klant-contactmomenten (touchpoints) in beeld!

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Klantbeleving is daardoor ondergeschikt aan regels, procedures en afdelingsbelangen. Wij adviseren daarom altijd de klantbehoeftes tijdens de customer journey in beeld te brengen. Een customer journey map helpt je om alle touchpoints te beoordelen op hun doel en uitwerking op de klantbeleving.

CustomerScope gezien in:

Download gratis whitepaper inbound marketing

‘Volledige handleiding voor het opzetten van een goede sales funnel’

Onze whitepaper inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer omzetgroei via hun onlinekanaal willen bereiken.

Na het lezen van deze whitepaper weet je wat inbound marketing is, hoe je leadgeneratie of inbound marketing in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Benieuwd naar jouw groeikansen?

 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

Share This