Specialist in klantvraagstukken.

Klanten vinden, binden en trouwe fans maken

Werken aan klanttevredenheid

 

“Hoe bepaal je waar je staat en bepaal je de juiste koers”

Succesvol werken aan klanttevredenheid, serviceverlening en klantbeleving vraagt om inzicht, bijsturing en klantfeedback. Als je niet weet waar je staat, begin je niks. Onderstaand beproefde oplossingen, die een scherp inzicht geven in jouw sterktes en zwaktes.

De waarde van klanttevredenheid.

Werken aan klanttevredenheid is voor elke directie belangrijk. Toch lees je in vrijwel elk jaarverslag dat het aandacht behoeft. Er is blijkbaar een gevoel dat het beter moet en kan. Maar wat brengt het nu echt.

 

Klantonderzoek

Onderzoek kan een uitstekende vorm zijn om goed zicht te krijgen op je situatie. Voorbeelden zijn het monitoren van de NPS, klanttevredenheid en/of medewerkersbetrokkenheid.

Een goed onderzoek is maatwerk en vergt een goede verkenning van de situatie en de wensen.

 

Klantreis bepalen

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Klanttevredenheid is dan vaak ondergeschikt aan procedures en afdelingsbelangen. Wij adviseren altijd de customer journey (klantreis) in beeld te brengen. Dit geeft goed zicht op de behoeftes per klant-contactmoment.

 

Werksessie business model innovatie

Deze werksessie helpt teams met inzicht krijgen in wat klanten verwachten en klantgerichte proposities ontwikkelen. Het inzicht geeft houvast om te werken aan unieke klantgerichte concepten.

 

Breng de belangrijkste klant-contactmomenten (touchpoints) in beeld!

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Klantbeleving is daardoor ondergeschikt aan regels, procedures en afdelingsbelangen. Wij adviseren daarom altijd de klantbehoeftes tijdens de customer journey in beeld te brengen. Een customer journey map helpt je om alle touchpoints te beoordelen op hun doel en uitwerking op de klantbeleving. 

Gratis whitepaper:

De 8 bouwstenen van een klantgerichte organisatie. 

Maak kennis met de 8 succesfactoren achter klantgerichte organisaties die uitblinken in klantbehoud. Een nuttig handboek, boordevol tips en achtergronden die je beslist helpen. Overigens ontvangen wij bijzonder enthousiaste reacties van onze lezers. (5 minuten lezen)

Hoe werkt jouw team aan klanttevredenheid

‘In 4 minuten heb je inzicht’.

Om  te weten waar je staat en waar je de focus op kunt richten, hebben we een gratis team assessment ontwikkeld. Een leuke manier om een gezamelijke visie te ontwikkelen.

Kennissessie:

 

‘Word ook een excellente dienstverlener’

Wil je meer te weten komen over Service excellence / hospitality en doorgronden hoe je het kunt implementeren. Dan is onze kennissessie een uitkomst.

In circa 2 1/2 á 3 uur verzorgen wij deze privé sessie bij jou op locatie.

CustomerScope gezien in:

Download gratis onze whitepaper

 

‘Bereik ook een Wow beleving bij je klanten’.

Share This