Orgineel CustomerScope logo

Gratis e-boek: BtB marketing en sales

 

‘Lees hoe je een succesvolle groeistrategie opzet door een optimale afstemming tussen sales en marketing.’

Het wordt voor sales steeds lastiger prospects te vinden en te benaderen. In deze whitepaper gaan we in op het opzetten van een optimale samenwerking tussen marketing en sales. Met meer omzet, meer klanttevredenheid met minder verkoopkosten tot gevolg.    

Je krijgt een volledig stappenplan aangereikt en veel praktische tips. Een aanrader! (8 minuten lezen)

e-boek marketing en sales groeistrategie

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Sales en marketing bereiken samen veel meer als er een geïntegreerde aanpak is

Als iets duidelijk geworden is tijdens de Corona cirsis, is het dat de traditionele manier van sales bedrijven voor BTB-, servicebedrijven en de maakindustrie stagneert.

Het in contact komen met potentiële klanten lukt niet meer op de traditionele wijze van bijv.: beursbezoeken, koud bellen, call centers, netwerk bijeenkomsten, etc. Verder zien we nog steeds dat marketing en sales niet optimaal samenwerken.

Juist marketing is in staat om de potentiële klant te bereiken met haar tools. Denk aan het delen van aantrekkelijke content, het opzetten van wervingscampagnes en het opvolgen van leads door e-mailmarketing of social media integratie.

Door het inzetten van deze instrumenten wordt de prospect geënthousiasmeerd en de belangstelling gewekt. Dit is het moment dat sales haar werk kan gaan doen; de deal binnenhalen. Deze manier van denken wordt Inbound-marketing & sales genoemd en staat aan de basis van een optimale salesfunnel

Door een inbound marketingaanpak te implementeren voorspellen wij minimaal een verdubbeling van het aantal waardevolle leads en aanzienlijk meer resultaat in sales. Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je een digitale marketingaanpak in de basis kunt opzetten en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.