Van prospect tot nieuwe klant.

Optimaliseer je sales door optimale marketingondersteuning
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Digitale Strategie
  6.  » sales funnel

Optimaliseer je sales funnel door een optimale digitale aanpak. 

‘Door inbound marketing bereiken sales en marketing meer leads en lager saleskosten’

Het goed opzetten van een sales funnel wordt steeds belangrijker. Koude sales werkt niet meer. Ook leidt de overvloed aan online adverteren, websites en e-mails ertoe dat het communiceren van jouw aanbod steeds moeilijker én duurder wordt. En heb je eindelijk website bezoekers, leidt het niet tot sales. Sterker nog, je weet niet wie op je website komt. Inbound marketing  of anders gezegd, een optimale verbinding opzetten tussen de sales en marketing aanpak speelt hierop in. 

Hoe helpen we je groeien?

 

Groot denken, klein beginnen. Samen bepalen we de stip aan de horizon. We brengen de organisatie in beeld aan de hand van ons audit model. Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je doelstellingen? Waar wil je naartoe groeien? En wat zijn de kansen en bedreigingen? Vervolgens maken we een concrete roadmap en gaan stap voor stap aan de slag met het realiseren van jouw doelstellingen.

Onze strategie dienstverlening

Lees meer over:

Merkstrategie

Kort iets over een goede sales funnel.

4 stappen van het sales en marketing funnel model

Anno vandaag draait het bij een goede sales funnel om het slim gebruik maken van digitale instrumenten. Immers de zoektocht van je klant begint online en dus op je site. Een slimme salesaanpak gaat uit van een naadloze samenwerking tussen digital marketing tools en fysieke sales. 

Voor een succesvolle aanpak is werken in een geïntegreerd marketing en sales CRM van belang. Wij werken met de beste oplossing: Hubspot. Het proces kent 4 fases: 

  1. Het aantrekken van prospects naar je website;
  2. Het converteren van website bezoekers in leads;
  3. Het opvolgen van leads tot het klanten zijn;
  4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.

Voordelen van een optimale gedigitaliseerde sales funnel.

R

75% meer leads uit je website

R

3X meer conversies

R

Lagere kosten per lead

R

Gericht op langdurige klantrelaties

R

Vervangt koude (dure) acquisitie

R

Optimale klantcontact afstemming tussen marketing, sales en service afdelingen

R

Past volledig in nieuwe privacy wetgeving

Sales en marketing samenwerking.

Bij een traditionele opzet zien we vaak dat marketing functie elders belegd zijn en dat de account- of salesmanager weinig betrokken is. Dit is jammer. Juist als de laatstgenoemde betrokken wordt bij de e-mailmarketing, ontwikkelen van leadgeneratoren op de website en social media, zie we vaak veel betere resultaten.  Bij het opzetten van een aanpak maken wij gebruik van software van Hubspot. Deze is gratis en helt de accountmanager goed te bepalen welke leads zinvol zijn om op te volgen. Graag geven we een demonstratie. 

Traditionele aanpak outbound gericht. 

    Traditionele sales en marketing

    Moderne aanpak inbound gericht. 

    Geintegreerde opzet van sales en marketing

    Download gratis: whitepaper over het opzetten van een sales funnel

    ‘In 5 stappen een sales funnel; meer omzet, meer klanttevredenheid met minder verkoopkosten’

    e-boek marketing en sales groeistrategie

    Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je een optimale sales aanpak opzet door het toepassen van inbound marketing. Je krijgt veel handige tools en inzichten aangereikt die je snel verder helpen.

    Kennissessie inbound marketing en het opzetten van een goede sales funnel

    Wil je eerst nog wat meer weten? Wij organiseren regelmatig prive kenissessies bij onze opdrachtgevers op locatie.

    Referenties:

    ‘Op een effectieve manier is mijn wens vertaald in een meer klantgerichte organisatie en teammotivatie hiervoor.’

    UL (Working for a Safer World since 1894.)

    Berend, Managing Director UL

    FraaI en compleet programma. Value for money, Anco!

    Jan Bovenlander

    Directeur, Booz BV

    Benieuwd naar jouw groeikansen?

     

    Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

    Pin It on Pinterest

    Share This