Van prospect naar loyale klant.

Laat digitale marketing het werk doen.
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Online traffic
  6.  » Leadgeneratie

Online leadgeneratie.

‘Van vinden van prospects tot verbinden als klanten door digitale marketing.’

Online leadgeneratie (of inbound marketing) is gericht op het aantrekken van websitebezoekers door het publiceren van waardevolle content en deze opvolgen tot het klanten worden. Het slim inzetten van digitale middelen realiseert dit.

Door content vinden potentiële klanten je via kanalen zoals blogs, zoekmachines, video en sociale media, maar ook kun je ze hierdoor gaan opvolgen van prospect tot ze klant zijn. Lees meer over het opzetten van een goed leadgeneratiestructuur

Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

Waarom zetten bedrijven in op leadgeneratie?

R

75% meer leads uit je website

R

3X meer conversies

R

Lagere kosten per lead

R

Bevordert langdurige klantrelaties

R

Vervangt koude (dure) acquisitie

R

Optimale afstemming tussen marketing en sales

R

Past volledig in nieuwe privacy wetgeving

Leadgeneratie opzetten, onze aanpak

Samen met jouw team gaan we leadgeneratie naar jouw situatie vertalen. In onze aanpak werken we altijd samen met het team. Dit scheelt veel geld en leidt tot een écht gemotiveerd team. Het volgende wordt aangepakt:

Z

Zorgen voor de juiste kennis

Alle mensen in sales, marketing, call center en services laten aanhaken.

Z

Uitwerken persona's

Het opstellen van een ijkpersoon. En de customer journey beschrijven.

Z

Bepalen online kanalen

Analyse kanalen hoe doelgroep te bereiken. Via gratis kanalen en door adverteren.

Z

Maken aantrekkelijke content

Content ontwikkelen gericht op de behoefte. En geoptimaliseerd voor zoekmachines ( a.o. Google).

Z

Website optimaliseren

De website optimaliseren voor conversie. O.a. door goede landingpagina’s. 

Z

Opzetten e-mailmarketing

Distributie van de content via mail automation om leads op te volgen en te activeren.

Z

Implementeren software

Implementeren CRM en automation. Er zijn veel gratis tools.

Z

Resultaten monitoren en bijsturen

Leren en optimaliseren brengt succes.

‘Soms vind je een parel die je eigenlijk niet wilt delen. CustomerScope, en Anco, zouden daar wel eens eentje van kunnen zijn. Of moet ik het nu juist wel delen, dat ik zo ontzettend blij ben met het feit dat zij mij hebben geholpen met mijn nieuwe website en online marketing? Lees verder

Fedde Vertaalt

Fedde, Directeur Eigenaar

FraaI en complete campagne met volop ruimte voor de specifieke kernwaarden van de onderneming. Kortom effectief maatwerk, uitgevoerd met inzicht een passie. Value for money, Anco!

Jan Bovenlander

Directeur, Booz BV

Download gratis: opzetten leadgeneratie 

‘Werken aan een online aanpak die leidt tot meer leads, meer sales en een hogere klantloyaliteit’

Handboek inbound marketing

Onze whitepaper over inbound marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die op zoek zijn naar een optimale sales en marketingaanpak. En daarmee profiteren van meer leads en dus meer saleskansen.  

Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe leadgeneratie werkt, hoe je het in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

De structuur achter online leadgeneratie

Ons digitale marketingmodel gaat uit van 4 stappen:

  1. Verkeer genereren
  2. Conversie bereiken
  3. Leads opvolgen
  4. Resultaten volgen
Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

Verkeer genereren

In deze fase zorgen we voor zichtbaarheid via bijvoorbeeld Google adverteren en adverteren in social media. Het gaat om gerichte campagnes die de doelgroep activeren.

 

Website bezoek

Voor deze fase optimaliseren we de website en/of landingspagina’s zodat dit leidt tot een conversie. Een conversie is de status waarin de websitebezoeker en/of social media bezoeker minimaal zijn / haar e-mailadres en naam heeft achtergelaten. Het is zaak ook hiervoor content te maken en of een aantrekkelijk aanbod te hebben. We noemen dit een call-to-action.

 

Leads opvolgen

Gemiddeld ligt de conversie tussen de 2% en 8% dat men ingaat op de voorgaande call-to-action. Voor hen die dat niet doen creëren we  vangnetroutes via retargeting.

De verkregen lead volgen we nu op. Dit kan via:

  • Opvolging van telemarketing
  • Opvolging door de sales organisatie
  • Opvolging via specifieke geautomatiseerde e-mailmarketing
  • Remarketing op eerdere website bezoekers

Monitoring

Om dit proces te volgen installeren wij gratis software van Hubspot en agency tools bij onze klanten, zodat we samen de resultaten kunnen volgen en bijsturen.

Benieuwd wat leadgeneratie voor jou kan doen? 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Pin It on Pinterest