Digitale Marketingaudit

“Meer grip en een hoger rendement uit je marketing”

20 jaar ervaring in digitale marketing

Erkend partner, o.a. voor Google, Hubspot, Meta etc.

Alle digitale service onder één dak

Wij beheren voor + 50 ondernemers de marketing

  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Strategie
  6.  » Digitale marketing audit

Digitale marketingaudit

“Onze digitale marketingaudit geeft grip op je omzetgroei uit online” 

Waarom kiezen voor onze digitale marketingaudit? Als MKB-ondernemer heb je genoeg aan je hoofd: offertes, klantprojecten en betalingen. Het is lastig om grip te krijgen op je online prestaties en écht resultaat te boeken.

Onze audit biedt een frisse blik op jouw strategie. Door data-analyse te combineren met kwalitatieve inzichten, geven we je een helder overzicht van je huidige situatie en presenteren we concrete verbeteropties. Zo ontvang je niet alleen waardevolle inzichten, maar ook een direct toepasbare strategie voor groeiende online zichtbaarheid en structureel rendement.

Hoe wij jouw digitale roadmap opstellen

Tijdens onze digitale marketingaudit analyseren we jouw marketingproces in vier fasen: bezoekers aantrekken, leads converteren, klanten winnen en relaties versterken. We brengen je sterktes en zwaktes in kaart en identificeren de kansen die je kunt benutten. Daarnaast duiken we in de klantreis om te begrijpen hoe jouw doelgroep beslissingen neemt. Met deze inzichten ontvang je een concreet plan om snel en tegen geringe kosten je online zichtbaarheid en omzet structureel te laten groeien.

Onderstaand lichten we uitvoerig toe wat we onderzoeken.

digitale marketingaudit voorbeeld
digitale marketingaudit voorbeeld

Hoe wij jouw digitale roadmap opstellen

Tijdens onze digitale marketingaudit analyseren we jouw marketingproces in vier fasen: bezoekers aantrekken, leads converteren, klanten winnen en relaties versterken. We brengen je sterktes en zwaktes in kaart en identificeren de kansen die je kunt benutten. Daarnaast duiken we in de klantreis om te begrijpen hoe jouw doelgroep beslissingen neemt. Met deze inzichten ontvang je een concreet plan om snel en tegen geringe kosten je online zichtbaarheid en omzet structureel te laten groeien.

Onderstaand lichten we uitvoerig toe wat we onderzoeken.

De succesfactoren die we tijdens de digitale marketingaudit inzichtelijk maken.

Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond
R

Aantrekken van prospects

  1.  Status SEO (zichtbaarheid online)
  2. Uitwerken zoekwoordenonderzoek
  3. Uitwerken van een concurrentieanalyse
  4. Effectiviteit andere kanalen (bijv. social media)
  5. Effectiviteit en rendement in online adverteren
  6. Effectiviteit van jouw content tijdens de koopreis
R

Converteren van prospects in leads

  1. Performance van de website algemeen
  2. Gedragsstromen op de website
  3. Gebruiksgemak van de website
  4. CRO analyse, mogelijkheden om de aanvragen en/of aankopen te verhogen
R

Leads opvolgen tot sales

  1. Effectiviteit huidige aanpak
  2. E-mailmarketing mogelijkheden
  3. Marketing automation mogelijkheden
  4. Effectiviteit opvolging prospects door sales
  5. CRM oplossingen
R

Werken aan langdurige relaties

  1. Effectiviteit huidige aanpak
  2. Effectiviteit van de contentplanning
  3. User generated content (o.a. reviews)
  4. Loyalty of Customer Lifetime Value bevorderen, dus hoe kun je meer verdienen aan bestaande klanten

Referenties

 “2,5 jaar geleden vroeg ik aan Anco van Customerscope om ons bedrijf te helpen met de online marketing. En sindsdien hebben we er zeer veel klanten bijgekregen. Doordat we continu hoog genoteerd staan in Google en Customerscope met gerichte social media campagnes (en het schrijven en posten van blogs) onze naamsbekendheid steeds meer laat groeien vinden steeds meer nieuw klanten onze trainingen.

De medewerkers van Customerscope zijn zeer professioneel en prettig in de omgang. Dus wil je je business gefundeerd laten groeien neem dan contact op met Customerscope. Een aanrader voor elke onderneming die vooruit wil.”

Martin van Bakel

Directeur Eigenaar , AED/BHV professionals

 Op een verrassende manier is mijn organisatie is beeld gebracht. Net wat ik nodig had.’

UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

Value for money, Anco!

Jan Bovenlander

Directeur, Booz BV

Hoe kan een marketingaudit je team helpen?

Een marketingaudit helpt je team door gezamenlijk de sterke punten, zwaktes en kansen te identificeren. Dit schept een gedeelde focus en duidelijkheid, zodat iedereen weet waar prioriteiten liggen. Met een eerlijk en actiegericht plan kun je sneller inspelen op veranderingen en structureel betere resultaten behalen, terwijl je de grip op je online prestaties versterkt.

Wat is een marketingaudit?

Een marketingaudit is een grondige, objectieve evaluatie van je marketingactiviteiten. Het samenvatten, beoordelen en analyseren van je doelen, strategieën en resultaten geeft je een helder overzicht van wat werkt en waar verbetering nodig is. Door dit regelmatig uit te voeren (minstens twee keer per jaar) en te focussen op concrete acties, creëer je een duurzaam actieplan dat je marketing scherp houdt.

Wat is het verschil tussen digital marketing en online marketing?

De twee worden nogal eens met elkaar verward, maar ze zijn erg verschillend. Online marketing is het promoten van je product of dienst door middel van online kanalen, het internet dus.

Digital marketing gebruikt alle digitale kanalen om dat te doen, dus het internet, maar ook e-mailmarketing. Digitale marketing combineert alle taktieken en technieken om leads te verkrijgen en op te volgen tot trouwe klanten. 

Wat valt er onder digitale marketing?

Digitale marketing gaat over het verbinden met jouw doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment. Waar online marketing zich richt op bezoekers aantrekken naar je site, gaat digitale marketing een aanzienlijke stap verder. Het gebruikt alle digitale mogelijkheden om van webbezoekers loyale klanten te maken.

Waarom is digitale marketing zo belangrijk?

Het kan je zichtbaarheid enorm vergroten. Dankzij digitalisering, vind je je klanten steeds vaker online – op social media of aan het surfen op het internet. Dit maakt het een perfecte plek voor jouw bedrijf om zichzelf van z’n beste kant te tonen en zo nieuwe klanten aan te trekken. 

Digitale marketing gaat verder dan online marketing. Het neemt ook het optimaliseren van websites om te komen tot meer klantaanvragen en koppeling van systemen om salesmensen inzicht te geven in de marketing-propects. Zeker in hedendaagse BtB marketing kan men niet meer zonder een doordachte digitale strategie.

Wat is de beste marketing strategie?

Sommige traditionele technieken werken nog steeds goed voor lokale ondernemers, maar meestal is online marketing een effectievere manier om klanten te bereiken. Online marketing, de naam zegt het al, betekent dat je het internet gebruikt om je bedrijf te promoten en klanten te vinden. 

Welke vormen van marketing zijn er?

Afhankelijk van de doelgroep die past bij jouw product of dienst kun je kiezen voor de volgende vormen van marketing:

  • Zoekmachine-optimalisatie
  • Zoekwoordadverteren
  • Display adverteren
  • Shopping
  • E-mailmarketing
  • Socialmediamarketing
  • Affiliate marketing
  • Influencer marketing

Wat is een digitale marketing strategie?

Een digitale marketingstrategie is je actieplan om een doel te bereiken, dat een reeks online marketingactiviteiten omvat. Het richt zich op het uitleggen van het wat en het waarom achter wat je probeert te bereiken.

Vraag een vrijblijvende offerte aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.