Digitale Marketing Audit

Geeft u inzicht in uw online volwassenheid, hiaten en groeikansen
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Strategie
  6.  » Digitale marketing audit

Digitale marketing audit

“Onze digitale marketing audit geeft bedrijven grip op hun online marketing activiteiten”

 

Waarom een digitale marketing audit? Om een succesvolle digitale (of online) marketing aanpak op te zetten is het van belang dat alle beschikbare en relevante digitale tools en technieken zorgvuldig worden toepast. Een zorgvuldige aanpak verzekert je ervan dat je optimaal de doelgroep bereikt, activeert en kunt bewerken zodat het klanten worden. En dus een structurele omzetgroei uit alle digitale kanalen realiseert.

Om dit proces te doorgronden maken wij tijdens deze marketing audit gebruik van ons 4 fase digitale marketingmodel. Het model helpt je de koopreis van de klant goed te begrijpen en na te denken over de effectiviteit van alle instrumenten die voorhanden zijn om deze te bewerken. 

    De digitale marketing audit nader toegelicht

    Om te komen tot langdurige winstgevende klantrelaties onderzoeken wij de volgende 4 fases van het digitale marketingproces:

    1. Websitebezoekers aantrekken,
    2. Websitebezoekers converteren in leads,
    3. Leads opvolgen tot het klanten zijn,
    4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.
    Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

    De succesfactoren die we tijdens de digitale marketing audit inzichtelijk maken.

    R

    Aantrekken van prospects

    1. Status SEO (zichtbaarheid online)
    2. Uitwerken zoekwoordenonderzoek
    3. Effectiviteit andere kanalen (bijv. social media)
    4. Effectiviteit en kansen in online adverteren
    5. Contentplanning
    R

    Converteren van prospects in leads

    1. Performance van de website algemeen
    2. Gedragsstromen op de website
    3. Gebruiksgemak van de website
    4. CRO analyse, mogelijkheden om de conversie te optimaliseren
    R

    Leads opvolgen tot sales

    1. Effectiviteit huidige aanpak
    2. E-mailmarketing mogelijkheden
    3. CRM oplossingen
    R

    Werken aan langdurige relaties

    1. Effectiviteit huidige aanpak
    2. Contentplanning
    3. User generated content (o.a. reveiws)
    4. Loyalty bevorderen
    Digitale marketing audit

    De digitale marketing audit voor meer inzichten

    Als ondernemer in het MKB heb je je handen vol aan de beslommeringen van alledag: gaan offertes door, lopen klant-projecten naar wens, worden uitstaande facturen wel betaald?

    De digitale marketing audit geeft jou grip op je marketing. De mogelijkheden om je doel te realiseren zijn onbeperkt. Het is dus de kunst je marketing zo op te zetten, dat het uitvoerbaar en betaalbaar blijft. Wij rapporteren je uitgebreid over de huidige situatie en gaan uitgebreid in op relevante verbeteropties en kansen.

    Wat valt er onder digitale marketing?

    Digitale marketing gaat over het verbinden met jouw doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment. Waar online marketing zich richt op bezoekers aantrekken naar je site, gaat digitale marketing een aanzienlijke stap verder. Het gebruikt alle digitale mogelijkheden om van webbezoekers loyale klanten te maken.

    Wat is het verschil tussen digital marketing en online marketing?

    De twee worden nogal eens met elkaar verward, maar ze zijn erg verschillend. Online marketing is het promoten van je product of dienst door middel van online kanalen, het internet dus.

    Digital marketing gebruikt alle digitale kanalen om dat te doen, dus het internet, maar ook e-mailmarketing. Digitale marketing combineert alle taktieken en technieken om leads te verkrijgen en op te volgen tot trouwe klanten. 

    Wat is een digitale marketing strategie?

    Een digitale marketingstrategie is je actieplan om een doel te bereiken, dat een reeks online marketingactiviteiten omvat. Het richt zich op het uitleggen van het wat en het waarom achter wat je probeert te bereiken.

    Waarom is digitale marketing zo belangrijk?

    Het kan je zichtbaarheid enorm vergroten. Dankzij digitalisering, vind je je klanten steeds vaker online – op social media of aan het surfen op het internet. Dit maakt het een perfecte plek voor jouw bedrijf om zichzelf van z’n beste kant te tonen en zo nieuwe klanten aan te trekken. 

    Digitale marketing gaat verder dan online marketing. Het neemt ook het optimaliseren van websites om te komen tot meer klantaanvragen en koppeling van systemen om salesmensen inzicht te geven in de marketing-propects. Zeker in hedendaagse BtB marketing kan men niet meer zonder een doordachte digitale strategie.

    Wat is de beste marketing strategie?

    Sommige traditionele technieken werken nog steeds goed voor lokale ondernemers, maar meestal is online marketing een effectievere manier om klanten te bereiken. Online marketing, de naam zegt het al, betekent dat je het internet gebruikt om je bedrijf te promoten en klanten te vinden. 

    Welke vormen van marketing zijn er?

    Afhankelijk van de doelgroep die past bij jouw product of dienst kun je kiezen voor de volgende vormen van marketing:

    • Zoekmachine-optimalisatie
    • Zoekwoordadverteren
    • Display adverteren
    • Shopping
    • E-mailmarketing
    • Socialmediamarketing
    • Affiliate marketing
    • Influencer marketing

    Referenties

     Op een verrassende manier is mijn organisatie is beeld gebracht. Net wat ik nodig had.’

    UL (Working for a Safer World since 1894.)

    Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

    Value for money, Anco!

    Jan Bovenlander

    Directeur, Booz BV

    Vraag een vrijblijvende offerte aan

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.