Digitale Marketing Audit

Wij brengen je sterktes en zwaktes in beeld.
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Digitale Strategie
  6.  » Digitale marketing audit

Digitale marketing audit

“De Digitale marketing audit geeft bedrijven grip op hun online marketing activiteiten”

 

Waarom een digitale marketing audit? Om een succesvolle digitale (of online) marketing aanpak op te zetten is het van belang dat alle beschikbare en relevante digitale tools en technieken zorgvuldig worden toepast. Een zorgvuldige aanpak verzekert je ervan dat je optimaal de doelgroep bereikt, activeert en kunt bewerken zodat het klanten worden. En dus een structurele omzetgroei uit alle digitale kanalen realiseert.

Om dit proces te doorgronden maken wij tijdens deze marketing audit gebruik van ons 4 fase digitale marketingmodel. Het model helpt je de koopreis van de klant goed te begrijpen en na te denken over de effectiviteit van alle instrumenten die voorhanden zijn om deze te bewerken. 

    De digitale marketing audit nader toegelicht

    Om te komen tot langdurige winstgevende klantrelaties onderzoeken wij de volgende 4 fases van het online marketingproces:

    1. Websitebezoekers aantrekken,
    2. Websitebezoekers converteren in leads,
    3. Leads opvolgen tot het klanten zijn,
    4. Het versterken en uitbouwen van de relatie.
    Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

    De succesfactoren die we tijdens dit onderzoek inzichtelijk maken.

    R

    Aantrekken van prospects

    1. Resultaten van bezoekers aantrekken algemeen
    2. SEO audit
    3. Uitwerken zoekwoordonderzoek
    4. Effectiviteit andere kanalen (bijv. social media)
    5. Online adverteren
    6. Contentplanning
    R

    Converteren van prospects in leads

    1. Performance van de website algemeen
    2. Gedragsstromen op de website
    3. User generated content
    4. Gebruiksgemak
    5. Tools om de conversie te optimaliseren
    R

    Leads opvolgen tot sales

    1. Effectiviteit huidge aanpak
    2. e-mailmarketing mogelijkheden
    3. CRM oplossingen
    R

    Werken aan langdurige relaties

    1. Effectiviteit huidige aanpak
    2. Contentplanning
    3. Kanalen inzetten
    4. Loyalty bevorderen

    De digitale marketing audit wat het oplevert

    De digitale marketing audit geeft bedrijven grip op hun marketing. De mogelijkheden om je doel te realiseren zijn onbeperkt. Het is dus de kunst je marketing zo op te zetten, dat het uitvoerbaar en betaalbaar blijft. Wij rapporteren uitgebreid over de huidige situatie en gaan uitgebreid in op relevante verbeteropties en kansen.

    Referenties

     Op een verrassende manier is mijn organisatie is beeld gebracht. Net wat ik nodig had.’

    UL (Working for a Safer World since 1894.)

    Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

    Value for money, Anco!

    Jan Bovenlander

    Directeur, Booz BV

    Meer weten? Maak vrijblijvend kennis.

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    Pin It on Pinterest