Digitale Marketing
Audit
“Meer grip en een hoger rendement uit je marketing”
20 jaar ervaring in digitale marketing
Erkend partner, o.a. voor Google, Hubspot, Meta etc.
Alle digitale service onder één dak
Wij doen het markletingbeheer voor 50+ ondernemers
Digitale marketing audit
“Onze digitale marketing audit geeft grip op je omzetgroei uit online”
Waarom een digitale marketing audit? Als ondernemer in het MKB heb je je handen vol aan de dagelijkse beslommeringen: offertes, klantprojecten en betaalde facturen vragen al je aandacht. Grip krijgen op je online resultaten kan dan een uitdaging zijn.
Onze audit helpt je focus aan te brengen in de eindeloze mogelijkheden, zodat je marketing uitvoerbaar en betaalbaar blijft. Met een uitgebreide rapportage over je huidige situatie en concrete verbeteropties geven we je de handvatten om jouw online zichtbaarheid te versterken en structurele omzetgroei te realiseren.
Hoe wij jouw digitale roadmap opstellen
Tijdens de audit analyseren we met ons 4-fasenmodel het volledige marketingproces. We maken inzichtelijk hoe je:
- Websitebezoekers aantrekt: door onderzoek naar het zoekgedrag van jouw doelgroep, de effectiviteit van SEO, advertenties en andere kanalen.
- Bezoekers converteert naar leads: via analyse van het gebruiksgemak, gedrag op je website en mogelijkheden voor conversie-optimalisatie.
- Leads opvolgt tot klanten: met effectieve e-mailmarketing, CRM-oplossingen en gerichte opvolging.
- Relaties versterkt en uitbouwt: door loyaliteitsstrategieën, reviews en contentplanning.
Daarbij verdiepen we ons in de klantreis, zodat je begrijpt hoe jouw doelgroep beslissingen neemt en wat hen drijft. Op basis van deze inzichten leveren we een concreet en uitvoerbaar plan, afgestemd op jouw situatie. Dit plan laat exact zien hoe je jouw marketing kunt verbeteren om je online zichtbaarheid te vergroten en structurele omzetgroei te realiseren.
De succesfactoren die we tijdens de digitale marketing audit inzichtelijk maken.
Aantrekken van prospects
- Status SEO (zichtbaarheid online)
- Uitwerken zoekwoordenonderzoek
- Effectiviteit andere kanalen (bijv. social media)
- Effectiviteit en kansen in online adverteren
- Contentplanning
Converteren van prospects in leads
- Performance van de website algemeen
- Gedragsstromen op de website
- Gebruiksgemak van de website
- CRO analyse, mogelijkheden om de conversie te optimaliseren
Leads opvolgen tot sales
- Effectiviteit huidige aanpak
- E-mailmarketing mogelijkheden
- CRM oplossingen
Werken aan langdurige relaties
- Effectiviteit huidige aanpak
- Contentplanning
- User generated content (o.a. reveiws)
- Loyalty bevorderen
Referenties
“2,5 jaar geleden vroeg ik aan Anco van Customerscope om ons bedrijf te helpen met de online marketing. En sindsdien hebben we er zeer veel klanten bijgekregen. Doordat we continu hoog genoteerd staan in Google en Customerscope met gerichte social media campagnes (en het schrijven en posten van blogs) onze naamsbekendheid steeds meer laat groeien vinden steeds meer nieuw klanten onze trainingen.
De medewerkers van Customerscope zijn zeer professioneel en prettig in de omgang. Dus wil je je business gefundeerd laten groeien neem dan contact op met Customerscope. Een aanrader voor elke onderneming die vooruit wil.”
Op een verrassende manier is mijn organisatie is beeld gebracht. Net wat ik nodig had.’
‘Value for money, Anco!’
Wat valt er onder digitale marketing?
Digitale marketing gaat over het verbinden met jouw doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment. Waar online marketing zich richt op bezoekers aantrekken naar je site, gaat digitale marketing een aanzienlijke stap verder. Het gebruikt alle digitale mogelijkheden om van webbezoekers loyale klanten te maken.
Wat is het verschil tussen digital marketing en online marketing?
De twee worden nogal eens met elkaar verward, maar ze zijn erg verschillend. Online marketing is het promoten van je product of dienst door middel van online kanalen, het internet dus.
Digital marketing gebruikt alle digitale kanalen om dat te doen, dus het internet, maar ook e-mailmarketing. Digitale marketing combineert alle taktieken en technieken om leads te verkrijgen en op te volgen tot trouwe klanten.
Wat is een digitale marketing strategie?
Een digitale marketingstrategie is je actieplan om een doel te bereiken, dat een reeks online marketingactiviteiten omvat. Het richt zich op het uitleggen van het wat en het waarom achter wat je probeert te bereiken.
Waarom is digitale marketing zo belangrijk?
Het kan je zichtbaarheid enorm vergroten. Dankzij digitalisering, vind je je klanten steeds vaker online – op social media of aan het surfen op het internet. Dit maakt het een perfecte plek voor jouw bedrijf om zichzelf van z’n beste kant te tonen en zo nieuwe klanten aan te trekken.
Digitale marketing gaat verder dan online marketing. Het neemt ook het optimaliseren van websites om te komen tot meer klantaanvragen en koppeling van systemen om salesmensen inzicht te geven in de marketing-propects. Zeker in hedendaagse BtB marketing kan men niet meer zonder een doordachte digitale strategie.
Wat is de beste marketing strategie?
Sommige traditionele technieken werken nog steeds goed voor lokale ondernemers, maar meestal is online marketing een effectievere manier om klanten te bereiken. Online marketing, de naam zegt het al, betekent dat je het internet gebruikt om je bedrijf te promoten en klanten te vinden.
Welke vormen van marketing zijn er?
Afhankelijk van de doelgroep die past bij jouw product of dienst kun je kiezen voor de volgende vormen van marketing:
- Zoekmachine-optimalisatie
- Zoekwoordadverteren
- Display adverteren
- Shopping
- E-mailmarketing
- Socialmediamarketing
- Affiliate marketing
- Influencer marketing