Propositie ontwikkeling
Succes begint bij een heldere waardepropositie, boodschap en nadenken waarin je onderscheidend bent.Propositie ontwikkeling
‘Een onderscheidend positionering van je business is de basis voor succes’
Een sterke positionering van je dienstverlening is cruciaal om je te onderscheiden van de concurrentie en de juiste doelgroep aan te spreken. Door duidelijk te definiëren wat jouw unieke waardepropositie is en hoe je inspeelt op de behoeften van je klanten, vergroot je je aantrekkelijkheid en herkenbaarheid in de markt. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten sneller voor jouw diensten kiezen, wat leidt tot meer omzet en een sterkere merkpositie.
Investeren in een goede positionering is slim omdat het je helpt om effectiever te communiceren en je marketinginspanningen gerichter in te zetten. Wanneer je precies weet welke kernwaarden en voordelen je wilt uitdragen, kun je je middelen efficiënter benutten en onnodige kosten vermijden. Bovendien bouw je op de lange termijn een loyale klantenkring op, omdat zij jouw dienst als dé beste oplossing
De componenten voor een onderscheidende positionering.
Inventarisatie
Verkennen van jouw problematiek, de marktomgeving en sterktes en zwaktes. Ook interviewen we enkele keyfunctionarissen.
Creatieve sessie(s)
Samen met het team beleggen we een inspirerende brainstorm die de geesten losmaakt en de organisatie beschrijft.
Uitwerking
De brainstorm wordt creatief vorm gegeven. Begeleidt met concrete aanbevelingen en advies hoe dit te implementeren.
Achtergrondinformatie bij de aanpak.
We beleggen een werksessie van 1 dag, eventueel aangevuld met extra creativiteit en/of know how. Aan de hand van het brand key model gaan we ideeën en opvattingen direct concreet uitwerken. Door met een breed team te discussiëren wordt de uitkomst breed gedragen en herkenbaar voor iedereen. Via een 8 staps model werken we uit:
Visie en missie van de organisatie
Kernwaarden beschrijven
Onderscheidende kracht
Marktaanpak en doelgroep
Belofte aan je klant
Voordelen voor de klant
Referenties:
‘Onze strategiedag met acht ondernemers, was een groot succes. Tijdens het proces werden we strak begeleid daar waar dat nodig was en kregen we vrijheid op de momenten dat we zelf vooruitgang boekten. Niet het schema en/of de planning waren leidend, maar onze doelen. Anco heeft dit heel knap opgevangen. Het resultaat van de dag was concreet en helder, en geeft een duidelijke houvast voor het vervolg.’
Interesse? of even vrijblijvend sparren?