Tineke van Geffen

Over haar passie en idealen

Tineke van Geffen

Tineke van Geffen  is mede eigenaar van CustomerScope. Het is 2008 als ik besluit om met mijn gezin te gaan varen. Vooral het gevoel achter de feiten aan te lopen, beheerst op dat moment mijn leven (en dat van mijn partner). Nu hebben we veertien maanden tijd voor elkaar. Heerlijk!

Eenmaal thuis besluit ik om – eindelijk – vorm te gaan geven aan mijn passie: een eigen bedrijf dat zich toelegt op het ondersteunen van ondernemers bij het meer succesvol worden op het gebied van relatiebeheer en sales. Mensen ondersteunen die – net als ik dat had – last hebben van het gevoel achter de feiten aan te lopen.

Na het afronden van mijn studies ga ik aan de slag in de hospitality-branche. Eerst bij Crest Hotel Frankfurt dan Ahold en aansluitend bij Eurest en Compass Group Nederland. Als salesmanager zie ik het bedrijf groeien van een pionier in catering tot een marktleider in catering- en facility-services. Twintig jaren waarin het gaat om relatiebeheer, accountmanagement, aanbestedingen, deadlines halen, netwerken en waarmaken wat je belooft.

Mijn visie

Mijn visie is, en dat is inmiddels proefondervindelijk aangetoond, dat als je meer tijd hebt om je echt te verdiepen in de klanten, je veel meer haalt uit je omzetgroeiactiviteiten. Zeker bij MKB-ondernemers in de business-to-business zijn relatiebeheer, goede klantopvolging en proactief netwerken vaak een ondergeschoven kindje. De reden? Die is simpel: tijdgebrek! Wat ik ook ervaar: veel offertes worden geen order, omdat er slecht is geluisterd en last minute zaken moeten worden afgehandeld. Het zet mij ertoe aan om in 2009 Catering support on call op te richten. Met dit bedrijf zet ik professionals in die direct en kortstondig kunnen ondersteunen bij de hierboven geschetste zaken.

Door met ondernemers te sparren, ontdek ik ook dat het ze aan tijd, geld en kennis ontbreekt om de organisatie echt te richten op klantrelaties en het binden van (die) relaties. Er is zoveel te winnen als de gehele organisatie samenwerkt bij het waarmaken van beloftes.

Met mijn man Anco ben ik CustomerScope gestart. Beiden voelen we een sterke verbondenheid met ondernemers en beschikken we over een groot netwerk van mensen die kunnen helpen. En dat is wat mij blij maakt: een kennisbijdrage leveren en passie tot stand brengen.