E-mailmarketing

de meest persoonlijke manieren om in contact te komen
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Online Traffic
  6.  » E-mailmarketing

 E-mailmarketing

‘Een van de meest persoonlijke manieren om in contact te komen met jouw klanten, of deze nou B2B of B2C zijn.’

 

E-Mailmarketing is eén van de oudste vormen van online marketing en nog steeds mega succesvol. Het is een van de meest persoonlijke manieren om in contact te komen met jouw klanten, of deze nou B2B of B2C zijn.

Een succesvolle nieuwsbrief of e-mailmarketingcampagne begint met een strategie. Een goede strategie kan veel rendement opleveren tegen een minimale investering. Daarnaast kun je een groot publiek bereiken en jouw klanten helpen te behouden door referral campagnes in te zetten. Dit zijn campagnes gericht op het versterken en verbeteren van de relatie.

Bijzondere e-mailmarketing opzetten

 

Goede e-mailmarketing gaat uit van de behoefte van jouw klanten en stelt het VVV principe centraal; voordeel, voorrecht en voorrang. Immers men heeft zich vrijwillig ingeschreven voor jouw e-maillist. Men is dus bekend. Behandel je lezers dan ook alsof het jouw beste klanten zijn. Kruip in hun huid en bedenk wat zij prettig vinden om te lezen. En laat ze profiteren van: ‘unieke VVV kansen’. Je zult merken dat jouw e-mails / nieuwsbrieven veel beter gelezen gaan worden en ook leidt dit tot meer directe aankopen. Aan de hand van persona onderzoek kunnen wij jou helpen met het maken van unieke e-mailstrategie.

Wij zijn officieel partner van:

Mailchimp wordt ondersteund door CustomerScope
Mailer lite partner

Bijzondere e-mailmarketing opzetten

 

Goede e-mailmarketing gaat uit van de behoefte van jouw klanten en stelt het VVV principe centraal; voordeel, voorrecht en voorrang. Immers men heeft zich vrijwillig ingeschreven voor jouw e-maillist. Men is dus bekend. Behandel je lezers dan ook alsof het jouw beste klanten zijn. Kruip in hun huid en bedenk wat zij prettig vinden om te lezen. En laat ze profiteren van: ‘unieke VVV kansen’. Je zult merken dat jouw e-mails / nieuwsbrieven veel beter gelezen gaan worden en ook leidt dit tot meer directe aankopen. Aan de hand van persona onderzoek kunnen wij jou helpen met het maken van unieke e-mailstrategie.

Wij zijn officieel partner van:

Mailchimp wordt ondersteund door CustomerScope
Mailer lite partner
voorbeelden van e-mails

Voorbeelden van e-mailmarketing mogelijkheden

Het verzamelen van belangstellenden voor jouw nieuwsbrieven en e-mailupdates biedt veel voordelen. E-mailmarketing maakt het mogelijk heel persoonlijk en relevant te communiceren met jouw klant. Goede e-mailprogramma’s maken het mogelijk heel gericht campagnes op te zetten, denk bijvoorbeeld aan:

  • Begroet nieuwe klanten met een welkomstmail,
  • Stimuleer jouw verkoop met speciale aanbiedingen,
  • Stuur updates over jouw bedrijf,
  • Geef reminders om consumenten over te zetten tot actie,
  • Maak contact met jouw klanten bij speciale gelegenheden,
  • Zet een automation op van geplande berichten.

De mogelijkheden zijn legio. Ook is koppeling met social media mogelijk. Graag praten we jou vrijblijvend bij over de mogelijkheden.

 E-mailautomation

 

E-mailautomation gaat over het automatisch laten versturen van e-mails, met gepersonaliseerde content, op basis van verzamelde gegevens of gebeurtenissen. In het kort dus: “Het geautomatiseerd versturen van de juiste boodschap, naar de juiste persoon op het juiste moment.” Het mooie hieraan is dat je dus niet iedere keer handmatig e-mails hoeft te versturen. Mailchimp heeft een functie waarin je zeer uitgebreide klantreizen kunt uitwerken (zie visual)

E-mailautomation heeft ontzettend veel toepassingen. Denk bijvoorbeeld aan een  welkom mail bij een inschrijving op je nieuwsbrief. Of aan een instructievideo die je kan mailen nadat iemand een bepaald product heeft gekocht. Het mooie is dat je maar één keer een e-mail erin hoeft te zetten en er daarna eigenlijk geen omkijken meer naar hebt (al kun je natuurlijk eventueel wel de tekst optimaliseren).

Voorbeelden van display advertentie
Voorbeelden van display advertentie

 E-mailautomation

 

E-mailautomation gaat over het automatisch laten versturen van e-mails, met gepersonaliseerde content, op basis van verzamelde gegevens of gebeurtenissen. In het kort dus: “Het geautomatiseerd versturen van de juiste boodschap, naar de juiste persoon op het juiste moment.” Het mooie hieraan is dat je dus niet iedere keer handmatig e-mails hoeft te versturen. Mailchimp heeft een functie waarin je zeer uitgebreide klantreizen kunt uitwerken (zie visual)

E-mailautomation heeft ontzettend veel toepassingen. Denk bijvoorbeeld aan een  welkom mail bij een inschrijving op je nieuwsbrief. Of aan een instructievideo die je kan mailen nadat iemand een bepaald product heeft gekocht. Het mooie is dat je maar één keer een e-mail erin hoeft te zetten en er daarna eigenlijk geen omkijken meer naar hebt (al kun je natuurlijk eventueel wel de tekst optimaliseren).

E-commerce (e-commerce integratie voor nodig)

E-mailautomation is zeer geschikt voor het connecten aan je webshop. MailChimp kan connecten met vrijwel alle grote webshopbuilders. (o.a. Shopify, Magento, BigCommerce, WooCommerce en Drupal). Verstuur bijvoorbeeld mails naar specifieke segmenten, stuur product aanbevelingen of kortingscodes. Triggers die je aan de hand van je e-commerce connectie in kan stellen zijn:

  • Een product gekocht (bedankt first time klanten, of juist trouwe klanten)
  • Een specifiek product gekocht (order notifications, follow up purchases)
  • Product van een specifieke categorie gekocht
  • Geen product gekocht
  • Verlaten winkelmandje
  • E-mail retargeting

 

Wat is er nodig om e-mails automatisch te versturen?

Als je e-mailautomation wilt toepassen moet je een aantal dingen instellen zodat je e-mails automatisch verstuurd gaan worden. Je kunt gebruik maken van betaalde software als HubSpot of e-mailprogramma’s als of MailChimp. Van beide zijn wij partner.

e-mailmarketing analyse tools

Analyse tool

 

Moderne e-mailmarketing statistieken zijn heel gemakkelijk om te verzamelen, te meten en te analyseren: Geopende e-mails, clicks, engagement, etc. Het is belangrijk om deze gegevens bij te houden om je campagnes bij te stellen en te verbeteren om jouw doelgroep nog gerichter te kunnen bedienen. Om jouw e-mailmarketing in goede banen te leiden kun je gebruik maken van een e-mailmarketing software. Mailchimp is hierin een handig alles-in-één marketingplatform dat jou helpt bij het contact met je (potentiële) klanten en andere geïnteresseerde partijen.

Gratis handboek: online marketing

e-boek online marketing

Alles wat je moet weten over websitebezoekers aantrekken

Dit praktische handboek over beter gevonden worden en meer websitebezoekers aantrekken. Vol uitleg, tips en handleidingen over het optimaal inzetten van de marketingmiddelen. Alle opties worden belicht. Een aanrader! Onze lezers waarderen het met een 9+.

 

 

Meer weten over traffic optimalisatie? Lees ook:

Hoe onderscheidt je je online als vertaalbureau?
. Digital Marketing is gericht op realisatie van klantkennis en waarde van de klant.
Fitness scale up

Benieuwd wat e-mailmarketing jou kan opleveren? 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.