20 jaar ervaring in digitale marketing
Online beheer voor > 50 opdrachtgevers
Erkend partner, o.a. voor Google
Beheer al vanaf € 225 per mnd.
De toegevoegde waarde van socialmediabeheer voor jou
Wij zijn jouw online marketingafdeling en ontzorgen je van A tot Z.
Social media is tegenwoordig een van de belangrijkste marketingkanalen voor bedrijven. Het is een uitstekende manier om in contact te komen met je doelgroep, en het biedt veel mogelijkheden om je merk te promoten en te laten groeien.
Maar het beheren van social media kan ook een tijdrovende en complexe taak zijn, vooral als je niet de juiste kennis en ervaring hebt. Door het uitbesteden van social media beheer kun je deze uitdagingen vermijden en profiteren van de vele voordelen van social media beheer.
Je voordelen van het uitbesteden van socialmediabeheer
Door je socialmedia beheer uit te besteden aan CustomerScope ben je actief op sociale mediaplatforms, vergroot je jouw merknaam en bereik je een grotere doelgroep.
Wij kunnen je helpen met beheer van alle sociale mediaplatforms.
Socialmediabeheer biedt jou bovendien een kosteneffectieve manier om producten, diensten en evenementen te promoten.
We starten met een uitgebreide analyse naar jouw doelgroep, de concurrentie en de verschillende, voor jouw situatie geschikte, social media kanalen. Zo bepalen we waar de kansen liggen.
Dienstverlening voor Social Media
Lees meer over:
Facebook & Instagram training
Dienstverlening voor Social Media
Lees meer over:
Facebook & Instagram training
De voordelen van het uitbesteden van socialmediabeheer
Door je socialmediabeheer uit te besteden aan CustomerScope ben je actief op sociale mediaplatforms, vergroot je jouw merknaam en bereik je een grotere doelgroep.
Wij kunnen je helpen met beheer van alle sociale mediaplatforms.
Social media beheer biedt jou bovendien een kosteneffectieve manier om producten, diensten en evenementen te promoten.
We starten met een uitgebreide analyse naar jouw doelgroep, de concurrentie en de verschillende, voor jouw situatie geschikte, social media kanalen. Zo bepalen we waar de kansen liggen.
Onze aanpak bij socialmediabeheer
Kennis, aandacht en tijd zijn essentieel voor het succes van jouw social media. Ontbreekt het hieraan in jouw bedrijf?
Dan is het uitbesteden van social media beheer een verstandige zet om je tijd en middelen efficiënter te benutten en professionele expertise in te schakelen. Wanneer je je social media door ons laat beheren, beginnen we met een effectieve plan van aanpak bestaande uit 8 stappen.Door deze stappen te volgen, creëren we een gestructureerd en effectief plan van aanpak voor het uitbesteden van je social media beheer.
Let op, tabs klikbaar!
Doelstellingen en strategie:
We definiëren samen duidelijke doelstellingen voor je social media aanwezigheid. Wil je merkbekendheid vergroten, leads genereren, klantbetrokkenheid verbeteren of iets anders bereiken? We bepalen ook je doelgroep en welke social media platforms het meest relevant zijn voor je doelstellingen
Informatieoverdracht:
We leven ons volledig in, door bijvoorbeeld interviews met teamleden, zodat we een goed begrip hebben van je merk, waarden, doelgroep en huidige social media activiteiten. We delen relevante informatie, marketingmaterialen, logo’s, richtlijnen en eventuele bestaande content.
Strategieontwikkeling:
We ontwikkelen samen een gedetailleerde social media strategie. Dit omvat het type content dat wordt gedeeld, de frequentie van berichten, het gebruik van visuals, het engagement met volgers, en mogelijke advertentiestrategieën.
Contentcreatie en planning:
We starten met het maken van relevante content. Dit omvat het schrijven van berichten, het maken of selecteren van afbeeldingen en video’s, en het plannen van berichten in een contentkalender. Dit zorgt voor een consistente en doelgerichte aanwezigheid op social media.
Monitoring en reageren:
We monitoren regelmatig de social media kanalen. We reageren op opmerkingen, vragen en berichten van volgers. Dit versterkt de betrokkenheid en laat zien dat we actief luisteren naar de doelgroep.
Analyse en optimalisatie:
We evalueren regelmatig de prestaties van de social media activiteiten aan de hand van statistieken zoals bereik, betrokkenheid, klikken en conversies en gebruiken deze gegevens om de strategie, in overleg, aan te passen en te optimaliseren voor betere resultaten.
Communicatie en samenwerking:
We bespreken maandelijks de voortgang, resultaten, mogelijke wijzigingen in doelstellingen en eventuele nieuwe initiatieven. Een goede samenwerking is essentieel voor succes.
Budgetbeheer:
We houden het budget nauwgezet in de gaten en zorgen ervoor dat de kosten van het uitbesteden van social media beheer in lijn zijn met de verwachte resultaten. We stellen prioriteiten en optimaliseren waar nodig.
Download gratis:
whitepaper over contentmarketing.
'Het inzetten van de juiste content en juiste marketingkanalen leidt tot meer aanvragen en merkbeleving.'
Onze whitepaper over contentmarketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer prospects via hun online- en socialmediakanalen willen converteren naar klanten.
Het bevat een uitgebreide handleiding om slim content te maken, welke kanalen je kunt kiezen, hoe je een contentplanning opzet en veel tips.
Meer tevreden klanten
Veel consumenten gebruiken social media om vragen te stellen, problemen te melden of feedback te geven. Door snel te reageren en problemen op te lossen via deze platforms, verbeter je als bedrijf je klantenservice en vergroot je het vertrouwen van je klanten.
De juiste content delen tijdens de klantreis (customer journey) is van groot belang. Wij nemen je mee in het ontwikkelen van de juiste content tijdens het koop- en oriëntatieproces. Lees hier meer over.
Meten is weten
Daarnaast bieden social media platforms gedetailleerde analysehulpmiddelen waarmee we gezamenlijk kunnen zien hoe de berichten presteren. Dit helpt ons inzicht te krijgen in wat wel en niet werkt, zodat we in overleg de strategie kunnen aanpassen op basis van realtime gegevens.
Maandelijks verstrekken wij een uitgebreide rapportage waardoor de doelstelling en onze resultaten goed te volgen zijn.
Je concurrenten een stapje voor
Actief zijn op social media levert tevens een concurrentievoordeel op. Als je concurrenten nog niet optimaal gebruikmaken van sociale media, krijg je een voorsprong door wel een sterke aanwezigheid op te bouwen.
Werken aan je imago
Als bedrijf kunnen we kunnen social media ook gebruiken om nieuw talent aan te trekken en een positieve werkgeversidentiteit op te bouwen. Dit kan helpen bij het aantrekken van gekwalificeerde medewerkers.
Kortom, het beheer van social media biedt een scala aan voordelen die kunnen bijdragen aan het succes en de groei van jouw bedrijf in de moderne digitale wereld.
Meten is weten
Daarnaast bieden social media platforms gedetailleerde analysehulpmiddelen waarmee we gezamenlijk kunnen zien hoe de berichten presteren. Dit helpt ons inzicht te krijgen in wat wel en niet werkt, zodat we in overleg de strategie kunnen aanpassen op basis van realtime gegevens.
Maandelijks verstrekken wij een uitgebreide rapportage waardoor de doelstelling en onze resultaten goed te volgen zijn.
Je concurrenten een stapje voor
Actief zijn op social media levert tevens een concurrentievoordeel op. Als je concurrenten nog niet optimaal gebruikmaken van sociale media, krijg je een voorsprong door wel een sterke aanwezigheid op te bouwen.
Werken aan je imago
Als bedrijf kunnen we kunnen social media ook gebruiken om nieuw talent aan te trekken en een positieve werkgeversidentiteit op te bouwen. Dit kan helpen bij het aantrekken van gekwalificeerde medewerkers.
Kortom, het beheer van social media biedt een scala aan voordelen die kunnen bijdragen aan het succes en de groei van jouw bedrijf in de moderne digitale wereld.
Verschenen blogberichten over social media:
Een explosieve groei door Facebook adverteren
Wij werden gevraagd een goede promotiestrategie via Facebook op te zetten voor diverse onderzoeken.
6 tips voor meer organisch bereik op Facebook
Een doelgroep bereiken op Facebook is niet meer zo gemakkelijk, maar onmogelijk is het zeker niet.
Het klantgerichtste tuincentrum worden
Online én offline werken aan enthousiasme en klantenbinding
Lees meer over onze ervaringen met online marketing uitbesteden
Het klopt exact wat Customerscope doet en roept. Zij kunnen je hele website en social media sturen waardoor Google je volledig meeneemt in de gewenste communicatie profielen en middelen. Customerscope zorgt er echt voor dat je zichtbaar wordt en dat daardoor je omzet gaat stijgen.
Wij kunnen rustig stellen dat wij niemand anders kennen die zo constructief en kundig om gaat met deze materie. Zorgvuldig en doortastend zijn uitdrukkingen die wij Anco en zijn team toekennen. Jullie diensten en rapportage spreken ons enorm aan omdat we zelf ook zo werken. Lees de gehele aanbeveling.
Je belooft het om groeiambities te realiseren; door klanten te vinden, binden en trouwe fans te maken. Hoe is dit bij mij gegaan?
Nou laten we dan maar eens met harde cijfers komen: 30.000 euro aan omzet, 748 aanvragen van mijn gratis videotraining (Hierin ontdekt de kijker hoe je de focus verlegt naar wat je echt belangrijk vindt) en en upgrade van mijn website: hierin heb je veel extra uren gestoken om deze op en top te krijgen
binnen de tijd die we nu samen optrekken kijk ik terug op een groot aantal successen, constructieve discussies en een ongekende groei in aantallen aanvragen. Lees de gehele review
‘CustomerScope, Anco, heeft voor onze 20 aangesloten retail ondernemers een workshop Facebook-marketing verzorgd. Wat een kennis en passie, heerlijk! Er was een groot verschil in kennisniveau van de deelnemers maar Anco speelde hier erg goed op in. Dankjewel!’
Social media campagne: alles wat je moet weten
Meer klanten, meer conversies, meer omzet… Wie wil dat nu niet? Als je je onderneming naar een hoger niveau wilt tillen, is social media een goede plek om te beginnen. Sterker nog, als onderneming kun je vandaag de dag eigenlijk niet meer zonder social media!
Maar eerst, wat is nou eigenlijk een social media campagne?
Een social media campagne is een reclamecampagne op een of meerdere social media platformen.
Voorbeelden van bekende social media platforms zijn Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, X en TikTok. Een social media campagne bestaat meestal uit het verspreiden van verschillende soorten advertenties op het betreffende social media platform.
Meer bekendheid
Het onderhouden van een aantrekkelijke bedrijfspagina en het plaatsen van niet-promotionele content is echter ook een belangrijk onderdeel van een social media campagne. Op deze manier trek je namelijk volgers aan, vergroot je je naamsbekendheid en zorg je voor een duidelijke online aanwezigheid.
Hoe til ik mijn social media campagnes naar een hoger niveau?
Het naar een hoger niveau tillen van je social media campagnes vereist een combinatie van strategische planning, creativiteit en voortdurende optimalisatie. Wij hanteren de volgende stappen om je social media campagnes te verbeteren:
Stap 1. Verfijn je doelgroep
Identificeer je ideale doelgroep nauwkeurig. Begrijp hun demografische kenmerken, interesses, gedrag en behoeften. Hoe beter je je doelgroep begrijpt, hoe gerichter je je content en advertenties kunt maken.
Stap 2. Ontwikkel een sterke strategie
Creëer een duidelijke en samenhangende strategie voor je campagnes. Bepaal je doelstellingen, de platforms die je gaat gebruiken, het type content dat je wilt delen en hoe je de betrokkenheid en conversies wilt stimuleren.
Stap 3. Creëer hoogwaardige content
Investeer in hoogwaardige, relevante en visueel aantrekkelijke content. Dit kan variëren van afbeeldingen en video’s tot infographics en blogposts. Zorg ervoor dat je content waardevol is voor je doelgroep en past bij je merkidentiteit.
Stap 4. Gebruik visuele consistentie
Houd een consistente visuele stijl aan voor al je content. Dit helpt om je merk te herkennen en een professionele uitstraling te behouden.
Stap 5. Experimenteer met diverse formaten
Varieer het type content dat je deelt. Probeer afbeeldingen, video’s, carrouselberichten, livestreams en stories om te zien welke formats het beste resoneren met je doelgroep.
Stap 6. Personaliseer en vertel verhalen
Creëer persoonlijke en meeslepende verhalen die emoties oproepen bij je publiek. Dit kan helpen om een sterke connectie op te bouwen en mensen te betrekken.
Stap 7. Interactie en betrokkenheid
Reageer actief op opmerkingen, vragen en berichten van je volgers. Stel vragen in je posts om interactie aan te moedigen. Organiseer bijvoorbeeld polls, quizzen of vraag-en-antwoordsessies.
Stap 8. Timing en consistentie
Publiceer je content op de juiste tijden om je doelgroep te bereiken wanneer ze het meest actief zijn. Houd ook een consistente publicatieschema aan om je volgers te laten weten wanneer ze nieuwe content kunnen verwachten.
Stap 9. Gebruik betaalde advertenties
Overweeg om te investeren in betaalde advertenties op social media platforms. Dit stelt je in staat om je bereik te vergroten en je content te targeten op specifieke doelgroepen.
Stap 10. Gegevensanalyse en optimalisatie
Monitor de prestaties van je campagnes met behulp van de analysetools van de social media platforms. Leer van wat wel en niet werkt en pas je strategie en content aan op basis van de gegevens.
Stap 11. Test en leer
Voer regelmatig A/B-tests uit om te experimenteren met verschillende elementen, zoals koppen, afbeeldingen, call-to-actions en advertentie-instellingen. Leer van de resultaten en optimaliseer je aanpak.
Stap 12. Blijf op de hoogte van trends
Social media is voortdurend in beweging. Blijf op de hoogte van de nieuwste trends, functies en algoritme-updates om ervoor te zorgen dat je strategie relevant blijft.
Tot slot
Samen groeien met CustomerScope
Door deze stappen te volgen en voortdurend te leren en aanpassen, til je je social media campagnes naar een hoger niveau en behaal je betere resultaten.
Laat ons je social media naar een hoger niveau tillen terwijl jij je op je bedrijf focust!
Voorbeelden van online marketing uitbesteden
Socialmedia-adverteren
Adverteren- Socialmedia-adverteren :
- We adverteren op één kanaal: linekdIn, TikTok, YouTube, Piterest, Meta, X*
- Onderhouden en ontwerpen content voor jouw doelen.
- Website conversie-optimalisatie
- Maximaal rendement uit je shop / website
- Voortgang rapporteren
- *excl advertentiekosten en eenmalig opzetten advertentieaccount.
Opvallen in Social media en Google
Adverteren- Online adverteren:
- Zoekmachine adverteren inclusief display en performance advertising*
- LinkedIn, Meta, Pinterest of TikTok advertentiebeheer*
- Website conversie-optimalisatie
- Maximaal rendement uit je shop / website
- Voortgang rapporteren
- *excl advertentiekosten en eenmalig opzetten advertentieaccount.
Actief bloggen en delen met doelgroep
Werken aan naamsbekendheid- Blogs maken:
- 1 Uitgebreid blog per maand
- SEO optimalisatie voor vindbaarheid
- Publiceren:
- Op jouw socialmediakanaal delen
- Publiceren op de website
- Verzorgen nieuwsbrief
- Versturen blog via nieuwsbrief via Mailchimp
Benieuwd naar jouw groeikansen?
Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.