Optimaliseer je salesfunnel
Van lead naar prospect, kun je digitaliseren Lees meer over de 7 voordelenOptimaliseer je salesfunnel door een optimale digitale aanpak.
‘Door slimme digitalisering bereiken sales en marketing een betere samenwerking en -dus- meer leads en lager saleskosten’
Het goed opzetten van een salesfunnel wordt steeds belangrijker. Koude sales werkt niet meer. Ook leidt de overvloed aan online adverteren, websites en e-mails ertoe dat het communiceren van jouw aanbod steeds moeilijker én duurder wordt. En heb je eindelijk websitebezoekers, leidt het niet tot sales. Sterker nog, je weet niet wie op je website komt. Inbound marketing of anders gezegd, een optimale verbinding opzetten tussen de sales en marketing aanpak speelt hierop in.
Voordelen van een optimale gedigitaliseerde salesfunnel.
75% meer leads uit je website
3X meer conversies
Lagere kosten per lead
Gericht op langdurige klantrelaties
Vervangt koude (dure) acquisitie
Optimale klantcontact afstemming tussen marketing, sales en service afdelingen
Past volledig in nieuwe privacy wetgeving
Hoe helpen we je groeien?
Groot denken, klein beginnen. Samen bepalen we de stip aan de horizon. We brengen de organisatie in beeld aan de hand van ons audit model. Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je doelstellingen? Waar wil je naartoe groeien? En wat zijn de kansen en bedreigingen? Vervolgens maken we een concrete roadmap en gaan stap voor stap aan de slag met het realiseren van jouw doelstellingen.
Onze strategie dienstverlening
Lees meer over:
Merkstrategie
Onze strategie dienstverlening
Lees meer over:
Merkstrategie
Hoe helpen we je groeien?
Groot denken, klein beginnen. Samen bepalen we de stip aan de horizon. We brengen de organisatie in beeld aan de hand van ons audit model. Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je doelstellingen? Waar wil je naartoe groeien? En wat zijn de kansen en bedreigingen? Vervolgens maken we een concrete roadmap en gaan stap voor stap aan de slag met het realiseren van jouw doelstellingen.
Sales en marketing samenwerking.
Bij een traditionele opzet zien we vaak dat marketingfuncties elders belegd zijn en dat de account- of salesmanagers niet tot weinig betrokken worden.
Dit is jammer. Juist als de laatstgenoemde betrokken worden bij de e-mailmarketing, ontwikkelen van leadgeneratoren op de website en social media, worden aanzienlijk betere resultaten geboekt tegen aanzienlijk minder acquisitiekosten.
Bij het opzetten van een aanpak waarin marketing en sales samenwerken maken wij gebruik van software van Hubspot. Deze is gratis en helpt de accountmanager goed te bepalen welke leads zinvol zijn om op te volgen. Graag geven we een demonstratie.
Download gratis: handboek voor het opzetten van een digitale marketing & salesstrategie
'In 5 stappen een digitale marketingstrategie; meer omzet, meer klanttevredenheid met minder verkoopkosten'
.
Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je een optimale marketing en sales aanpak opzet door het toepassen van digitale tools en tactieken. Je krijgt veel handige tools en inzichten aangereikt die je snel verder helpen.
De structuur bij het opzetten van een salesfunnel
Een goede salesfunnel betrekt alle digitale mogelijkheden om in contact te komen met je doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment. Het gebruikt alle digitale mogelijkheden en salessoftware om het salesmensen makkelijk te maken om marketingleads op te volgen tot het klanten worden. Het proces wordt als volgt opgezet:
- Verkeer genereren
- Conversie bereiken
- Leads opvolgen
- Langdurige relatie bouwen
- Resultaten volgen
Verkeer genereren voor je salesfunnel
In deze fase zorgen we voor zichtbaarheid via bijvoorbeeld zoekmachine-optimalisatie (SEO), Google adverteren (SEA) en adverteren in social media. Het gaat om het ontwikkelen van die content en distributie via de juiste kanalen zodat het de doelgroep activeert.
Websitebezoek
Voor deze fase optimaliseren we de website / shop en/of landingspagina’s, zodat dit leidt tot een conversie. Een conversie is de status waarin de websitebezoeker en/of social media bezoeker minimaal zijn / haar e-mailadres en naam heeft achtergelaten. Het is zaak ook hiervoor content te maken en of een aantrekkelijk aanbod te hebben. We noemen dit een call-to-action.
Hiervoor koppelen we diverse monitoringinstrumenten aan de website om het gedrag zichtbaar te krijgen.
Leads opvolgen
Het hebben van een lead is stap een. In deze fase werken we via digitale tools aan het enthousiasmeren van de lead. Er is een regel dat iemand 7 contactmomenten met een organisatie moet hebben gehad voordat hij/zij de stap maakt om zich verder te interesseren in het aanbod. Dit doe we bijvoorbeeld door:
- Opvolging via specifieke geautomatiseerde e-mailmarketing
- Remarketing op eerdere website bezoekers
- Opvolging via social media
- Eventueel kan telemarketing ook.
Deals maken
De verkregen sales qualified lead kan nu opgevolgd worden door de salesmensen.
Om dit proces te vereenvoudigen installeren wij standaard Hubspot marketing en sales software. Hierdoor is exact te bepalen welke leads kansrijk zijn en opgevolgd kunnen worden.
Monitoring
Om dit proces te volgen installeren wij gratis software van Hubspot en agency tools bij onze klanten, zodat we samen de resultaten kunnen volgen en bijsturen.
Marketing, sales en service software van Hubspot.
"Succesvol klanten krijgen vraagt om inzicht"
Verschenen blogberichten over salesoptimalisatie:
Sales en Marketing en het belang van een goede online samenwerking
Een goede samenwerking vormt de sleutel tot meer klanten.
Een socialmediastrategie ontwerpen
In 5 stappen een socialmediastrategie opzetten.
De juiste content bieden tijdens het koopproces
Hoe speel je in op de contentbehoefte tijdens de koopreis van jouw consument.
Referenties:
‘Op een effectieve manier is mijn wens vertaald in een meer klantgerichte organisatie en teammotivatie hiervoor.’
‘FraaI en compleet programma. Value for money, Anco!’
Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met het opzetten van een salesfunnel?
Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.