Optimaliseer je salesfunnel

Van lead naar prospect, kun je digitaliseren
Lees meer over de 7 voordelen
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Strategie
  6.  » sales funnelPage 4

Optimaliseer je salesfunnel door een optimale digitale aanpak. 

‘Door slimme digitalisering bereiken sales en marketing een betere samenwerking en -dus- meer leads en lager saleskosten’

Het goed opzetten van een salesfunnel wordt steeds belangrijker. Koude sales werkt niet meer. Ook leidt de overvloed aan online adverteren, websites en e-mails ertoe dat het communiceren van jouw aanbod steeds moeilijker én duurder wordt. En heb je eindelijk websitebezoekers, leidt het niet tot sales. Sterker nog, je weet niet wie op je website komt. Inbound marketing  of anders gezegd, een optimale verbinding opzetten tussen de sales en marketing aanpak speelt hierop in. 

Voordelen van een optimale gedigitaliseerde salesfunnel.

R

75% meer leads uit je website

R

3X meer conversies

R

Lagere kosten per lead

R

Gericht op langdurige klantrelaties

R

Vervangt koude (dure) acquisitie

R

Optimale klantcontact afstemming tussen marketing, sales en service afdelingen

R

Past volledig in nieuwe privacy wetgeving

Hoe helpen we je groeien?

 

Groot denken, klein beginnen. Samen bepalen we de stip aan de horizon. We brengen de organisatie in beeld aan de hand van ons audit model. Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je doelstellingen? Waar wil je naartoe groeien? En wat zijn de kansen en bedreigingen? Vervolgens maken we een concrete roadmap en gaan stap voor stap aan de slag met het realiseren van jouw doelstellingen.

Onze strategie dienstverlening

Lees meer over:

Merkstrategie

Onze strategie dienstverlening

Lees meer over:

Merkstrategie

Hoe helpen we je groeien?

 

Groot denken, klein beginnen. Samen bepalen we de stip aan de horizon. We brengen de organisatie in beeld aan de hand van ons audit model. Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je doelstellingen? Waar wil je naartoe groeien? En wat zijn de kansen en bedreigingen? Vervolgens maken we een concrete roadmap en gaan stap voor stap aan de slag met het realiseren van jouw doelstellingen.

Sales en marketing samenwerking.

Bij een traditionele opzet zien we vaak dat marketingfuncties elders belegd zijn en dat de account- of salesmanagers niet tot weinig betrokken worden.

Dit is jammer. Juist als de laatstgenoemde betrokken worden bij de e-mailmarketing, ontwikkelen van leadgeneratoren op de website en social media, worden aanzienlijk betere resultaten geboekt tegen aanzienlijk minder acquisitiekosten. 

Bij het opzetten van een aanpak waarin marketing en sales samenwerken maken wij gebruik van software van Hubspot. Deze is gratis en helpt de accountmanager goed te bepalen welke leads zinvol zijn om op te volgen. Graag geven we een demonstratie. 

Traditionele aanpak outbound gericht. 

    Traditionele sales en marketing

    Moderne aanpak inbound gericht. 

    Geintegreerde opzet van sales en marketing

    Download gratis: handboek voor het opzetten van een digitale marketing & salesstrategie

    'In 5 stappen een digitale marketingstrategie; meer omzet, meer klanttevredenheid met minder verkoopkosten'

    e-boek marketing en sales groeistrategie

    .

    Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je een optimale marketing en sales aanpak opzet door het toepassen van digitale tools en tactieken. Je krijgt veel handige tools en inzichten aangereikt die je snel verder helpen.

    De structuur bij het opzetten van een salesfunnel

    Een goede salesfunnel betrekt alle digitale mogelijkheden om in contact te komen met je doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment. Het gebruikt alle digitale mogelijkheden en salessoftware om het salesmensen makkelijk te maken om marketingleads op te volgen tot het klanten worden. Het proces wordt als volgt opgezet:

    1. Verkeer genereren
    2. Conversie bereiken
    3. Leads opvolgen
    4. Langdurige relatie bouwen
    5. Resultaten volgen
      Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

      Verkeer genereren voor je salesfunnel

      In deze fase zorgen we voor zichtbaarheid via bijvoorbeeld zoekmachine-optimalisatie (SEO)Google adverteren (SEA) en adverteren in social media. Het gaat om het ontwikkelen van die content en distributie via de juiste kanalen zodat het de doelgroep activeert.

      Websitebezoek

       

      Voor deze fase optimaliseren we de website / shop en/of landingspagina’s, zodat dit leidt tot een conversie. Een conversie is de status waarin de websitebezoeker en/of social media bezoeker minimaal zijn / haar e-mailadres en naam heeft achtergelaten. Het is zaak ook hiervoor content te maken en of een aantrekkelijk aanbod te hebben. We noemen dit een call-to-action.

      Hiervoor koppelen we diverse monitoringinstrumenten aan de website om het gedrag zichtbaar te krijgen.

       

      Leads opvolgen

       

      Het hebben van een lead is stap een. In deze fase werken we via digitale tools aan het enthousiasmeren van de lead. Er is een regel dat iemand 7 contactmomenten met een organisatie moet hebben gehad voordat hij/zij de stap maakt om zich verder te interesseren in het aanbod. Dit doe we bijvoorbeeld door:

      • Opvolging via specifieke geautomatiseerde e-mailmarketing
      • Remarketing op eerdere website bezoekers
      • Opvolging via social media
      • Eventueel kan telemarketing ook.

      Deals maken

      De verkregen sales qualified lead kan nu opgevolgd worden door de salesmensen.

      Om dit proces te vereenvoudigen installeren wij standaard Hubspot marketing en sales software. Hierdoor is exact te bepalen welke leads kansrijk zijn en opgevolgd kunnen worden.

      Monitoring

      Om dit proces te volgen installeren wij gratis software van Hubspot en agency tools bij onze klanten, zodat we samen de resultaten kunnen volgen en bijsturen.

      Marketing, sales en service software van Hubspot.

      "Succesvol klanten krijgen vraagt om inzicht"

      Hubspot service provider

      Voor het opvolgen van al je activiteiten adviseren wij Hubspot. Dit is beslist de betaalbaarste en meest veelzijdige Marketing, sales en services beheersoftware.

      Verschenen blogberichten over salesoptimalisatie:

      Referenties:

      ‘Op een effectieve manier is mijn wens vertaald in een meer klantgerichte organisatie en teammotivatie hiervoor.’

      UL (Working for a Safer World since 1894.)

      Berend, Managing Director UL

      FraaI en compleet programma. Value for money, Anco!

      Jan Bovenlander

      Directeur, Booz BV

      Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met het opzetten van een salesfunnel?

       

      Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

      • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.