Klantgerichtheid, ons vak.

Klanten vinden, binden en trouwe fans maken.

Werken aan klantgericht ondernemen.

“De kunst om in elke beslissing het belang van de klant centraal te stellen”.

Klantgericht ondernemen gaat over het bieden van bijzonder klantervaringen in alle online activiteiten en fysieke contacten. Veel bedrijven verkopen vandaag de dag identieke producten, waardoor alleen nog een excellente serviceverlening en relevante online marketing het verschil maken. Succesvolle bedrijven blinken hierin uit. En weten als geen ander relaties met hun klanten op te bouwen, waardoor deze zich gerespecteerd en gewaardeerd voelen. Onderstaand inzichten en oplossingen die je beslist zullen helpen.

Waar gaat het bij klantgericht ondernemen over.

Klantgerichtheid optimaliseren gaat verder dan het werken aan klanttevredenheid. Niet alleen willen consumenten zich gerespecteerd en gewaardeerd  voelen, als mens. Ze verwachten ook dat de organisatie ze begrijpt en bereid is een extra stap voor ze te doen.

De vraag die iedere ondernemer zich daarom zou moeten stelen is: worden de klantverwachtingen waargemaakt of zelfs overstegen? Alleen het overtreffen van klantverwachtingen leidt tot duurzaam vertrouwen en échte connectie met je klanten. Verwachtingen waarmaken leidt tot een 8, klantgericht ondernemen tot een 9+.

Breng de belangrijkste klant-contactmomenten (touchpoints) in beeld!

Organisaties zijn regelmatig nogal intern gericht. Klantgericht ondernemen is daardoor ondergeschikt aan regels, procedures en afdelingsbelangen. Wij adviseren daarom altijd de klantbehoeftes tijdens de customer journey in beeld te brengen. Een customer journey map helpt je om alle touchpoints te beoordelen op hun doel en uitwerking op de klantbeleving. 

CustomerScope gezien in:

Gratis whitepaper:

 

“De 8 bouwstenen van een klantgerichte organisatie”. 

Maak kennis met de 8 succesfactoren achter customer loyalty. Een nuttig handboek, boordevol tips en achtergronden die je beslist helpen. Overigens ontvangen wij bijzonder enthousiaste reacties van onze lezers. (5 minuten lezen)

Hoe werkt jouw team aan klantgericht ondernemen?

‘In 4 minuten heb je inzicht’.

Als specialist in klantgericht ondernemen hebben wij een handige gratis team assessment ontwikkeld. In 4 minuten ontdek je hoe jullie werken aan klantgerichtheid. Inclusief een nuttige toelichting over consumentengedrag.

Kennissessie:

‘Word ook een excellente dienstverlener’

Wil je meer te weten komen over klantgericht ondernemen? En hoe je dit verankerd binnen jouw organisatie, dan is onze kennissessie een uitkomst.

In circa 2 1/2 á 3 uur verzorgen wij deze privé sessie bij jou op locatie.

Download gratis onze whitepaper

 

‘Zet in op klantgericht ondernemen, lees hier hoe’.

Benieuwd naar jouw groeikansen?

 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

Share This