Online campagne opzetten

Optimaal gebruik maken van de online mogelijkheden.
Lees meer hoe wij campagnes opzetten
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Content creatie
  6.  » Online campagne opzetten

Een online campagne opzetten

‘Het opzetten van een online marketingcampagne, vereist creativiteit en een strategische aanpak’ 

Een online campagne opzetten begint met goede doelstellingen bepalen. De online campagne moet bijdragen aan de groei van de onderneming. Om dit te bereiken is niet alleen goede content nodig, maar vooral de structuur rondom de campagne bepaalt het succes.

Lees verder hoe wij gestructureerd werken aan succes voor elk type budget.

Een online campagne opzetten van a tot z

Of het doel van je online campagne nu is: het aantrekken van meer klanten, meer betrokkenheid bij je bestaande klanten of werken aan zichtbaarheid, wij zorgen dat jij je doel behaalt.  Wat je doel ook is je zult alle marketingtools op elkaar moeten afstemmen. Wij helpen van a t/m z. Je kunt al een goede social media campagne opzetten vanaf € 1000,-

Eerst brengen we het zoekgedrag van de klant in beeld  Op basis van jouw doelstellingen werken we content uit en bepalen samen welke kanalen we gaan gebruiken. Elk type campagne vraag om zijn eigen kanalen en boodschap. Lees onderstaand meer over type campagnes. 

Een online campagne opzetten van a tot z

 Of het doel van je online campagne nu is: het aantrekken van meer klanten, meer betrokkenheid bij je bestaande klanten of werken aan zichtbaarheid, wij zorgen dat jij je doel behaalt.  Wat je doel ook is je zult alle marketingtools op elkaar moeten afstemmen. Wij helpen van a t/m z. Je kunt al een goede social media campagne opzetten vanaf € 1000,-

Eerst brengen we het zoekgedrag van de klant in beeld  Op basis van jouw doelstellingen werken we content uit en bepalen samen welke kanalen we gaan gebruiken. Elk type campagne vraag om zijn eigen kanalen en boodschap. Lees onderstaand meer over type campagnes. 

Overziht van de mogelijkheden in het kiezen van marketingkanalen

Een online campagne vraagt om goede content ontwerpen

Content vraagt niet alleen om creativiteit. Goede content draagt bij aan engagement bij de doelgroep. Alles wat je online kunt delen noemen we content. Bijvoorbeeld:

  • Video’s, VR, foto’s en podcasts (radio),
  • blog (artikelen), berichten,
  • e-boek, whitepaper, e-zine (online magazine), infographics,
  • webinar, livestreams,
  • nieuwsbrieven. 

CustomerScope heeft alles in huis en beschikt over goede partners voor het creatieve proces. Veelal hergebruiken we bestaande content van onze opdrachtgevers.

Voor we starten met een goede online campagne

Het succes van een campagne wordt bepaald door de voorbereiding. Gezamenlijk moeten we de doelgroep behoefte kennen. Hiervoor werken wij een persona uit, bepalen welke kanalen de doelgroep gebruikt en analyseren de drie belangrijkste concurrenten. Afhankelijk van de vraag voeren we ook een  zoekwoordenonderzoek uit. Heel belangrijk om uit te vinden op welke woorden men zoekt en waarop je dus gevonden moeten worden. 

Maken van een persona die leidt tot echt begrijpen van je doelgroep
Maken van een persona die leidt tot echt begrijpen van je doelgroep

Voor we starten met een goede online campagne

Het succes van een campagne wordt bepaald door de voorbereiding. Gezamenlijk moeten we de doelgroep behoefte kennen. Hiervoor werken wij een persona uit, bepalen welke kanalen de doelgroep gebruikt en analyseren de drie belangrijkste concurrenten. Afhankelijk van de vraag voeren we ook zoekwoordenonderzoek uit.

Download gratis:

whitepaper over contentmarketing.

 

'Het inzetten van de juiste content en juiste marketingkanalen leidt tot meer aanvragen en merkbeleving.'

e-boek over contentmarketing

Onze whitepaper over contentmarketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die meer prospects via hun online- en socialmediakanalen willen converteren naar klanten. 

Het bevat een uitgebreide handleiding om slim content te maken, welke kanalen je kunt kiezen, hoe je een contentplanning opzet en veel tips.

In de praktijk zien we drie type online campagnes:

Zichtbaar worden, nieuwe klanten werven en bestaande klanten behouden.

Zichtbaarheid vergroten

Door een online campagne te lanceren op social media bereik je enorm veel mensen. Ook kunnen andere kanalen ingezet worden, zoals gesponsorde blogs, Google -Display en / of Google -Shopping. De mogelijkheden zijn breed.

Het gaat bij dit soort campagnes om het werken aan de beleving rondom je merk en geregeld onder de aandacht komen.

Nieuwe klanten werven

Een ander doel van een online campagne is het genereren van nieuwe klanten. Mensen komen door de campagne in aanraking met het bedrijf achter deze campagne. Veelal zetten we hiervoor betaalde kanalen in zoals: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Google-Display -Ads en/of -Schopping. Er is overigens nog veel meer mogelijk. De essentie is dat er een conversie tot stand komt. De campagne is vooral actiegericht.

Behoud bestaande klanten

Behoud bestaande klanten

Een ander doel van online marketing campagnes kan zijn het creëren van meer betrokkenheid bij je huidige klanten. Veel bedrijven vergeten dit. Hiervoor kan social media gebruikt worden, maar ook is e-mailmarketing en belangrijk kanaal om klanten te behouden.

Meer weten over online campagnes? Lees ook:

leden engagementprogramma voor de fitness branche
Een goede contentstrategie uitwerken
Het meest klantgerichte tuincentrum van Nederland.

De structuur bij het opzetten van een online campagne

Of je nu een simpele Facebook-campagne of een 360 graden campagne opzet, je zult alle marketingtools op elkaar moeten afstemmen. Het proces om te komen tot resultaat is altijd hetzelfde:

  1. Verkeer genereren
  2. Conversie bereiken
  3. Leads opvolgen
  4. Resultaten volgen
Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

Verkeer genereren

In deze fase zorgen we voor zichtbaarheid via bijvoorbeeld Google adverteren en adverteren in social media. Het gaat om gerichte campagnes die de doelgroep activeren.

Websitebezoek

Voor deze fase optimaliseren we de website en/of landingspagina’s zodat dit leidt tot een conversie. Een conversie is de status waarin de websitebezoeker en/of social media bezoeker minimaal zijn / haar e-mailadres en naam heeft achtergelaten. Het is zaak ook hiervoor content te maken en of een aantrekkelijk aanbod te hebben. We noemen dit een call-to-action.

 

Leads opvolgen

Gemiddeld ligt de conversie tussen de 2% en 8% dat men ingaat op de voorgaande call-to-action. Voor hen die dat niet doen creëren we  vangnetroutes via retargeting.

De verkregen lead volgen we nu op. Dit kan via:

  • Opvolging van telemarketing
  • Opvolging door de sales organisatie
  • Opvolging via specifieke geautomatiseerde e-mailmarketing
  • Remarketing op eerdere website bezoekers

Monitoring

Om dit proces te volgen installeren wij gratis software van Hubspot en agency tools bij onze klanten, zodat we samen de resultaten kunnen volgen en bijsturen.

Het klopt exact wat Customerscope doet en roept. Zij kunnen je hele website en social media sturen waardoor Google je volledig meeneemt in de gewenste communicatie profielen en middelen. Customerscope zorgt er echt voor dat je zichtbaar wordt en dat daardoor je omzet gaat stijgen.

Wij kunnen rustig stellen dat wij niemand anders kennen die zo constructief en kundig om gaat met deze materie. Zorgvuldig en doortastend zijn uitdrukkingen die wij Anco en zijn team toekennen. Jullie diensten en rapportage spreken ons enorm aan omdat we zelf ook zo werken. Lees de gehele aanbeveling.

Ed Moné

Eigenaar, Movida

Je belooft het om groeiambities te realiseren; door klanten te vinden, binden en trouwe fans te maken. Hoe is dit bij mij gegaan?

Nou laten we dan maar eens met harde cijfers komen: 30.000 euro aan omzet, 748 aanvragen van mijn gratis videotraining (Hierin ontdekt de kijker hoe je de focus verlegt naar wat je echt belangrijk vindt) en en upgrade van mijn website: hierin heb je veel extra uren gestoken om deze op en top te krijgen

binnen de tijd die we nu samen optrekken kijk ik terug op een groot aantal successen, constructieve discussies en een ongekende groei in aantallen aanvragen. Lees de gehele review

Cinthia Seesink

Eigenaar, High impact coaching

'Anco, wij willen je dan ook bedanken voor je bijdrage in het succes van Povis van het afgelopen jaar en we zullen je zeker bij iedereen aanbevelen die online marketing vraagstukken heeft en daar een partner voor zoekt.' Lees de gehele review.

Ruben Kon

Eigenaar, Povis Kassasystemen

Wil jij ook een online campagne opzetten?

 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.