Online leadgeneratie.
‘Van vinden van prospects tot verbinden als klanten door digitale marketing.’
Online leadgeneratie (of inbound marketing) is gericht op het aantrekken van websitebezoekers door het publiceren van waardevolle content en deze opvolgen tot het klanten worden. Het slim inzetten van digitale middelen realiseert dit.
Door content vinden potentiële klanten je via kanalen zoals blogs, zoekmachines, video en sociale media, maar ook kun je ze hierdoor gaan opvolgen van prospect tot ze klant zijn. Lees meer over het opzetten van een goed leadgeneratiestructuur
Waarom zetten bedrijven in op leadgeneratie?
75% meer leads uit je website
3X meer conversies
Lagere kosten per lead
Bevordert langdurige klantrelaties
Vervangt koude (dure) acquisitie
Optimale afstemming tussen marketing en sales
Past volledig in nieuwe privacy wetgeving
Hoe helpen wij met het opzetten van leadgeneratie
Te vaak zien wij dat communicatiemiddelen apart van elkaar functioneren, zonder de gewenste samenhang. Om het gewenste effect te bereiken, dienen de in te zetten middelen goed op elkaar afgestemd te worden. De website, campagne, content, e-mailmarketing en bijvoorbeeld social media dienen elkaar te versterken.
Onderdeel van onze werkwijze is het maken van een duidelijke contentstrategie en plan voor het inzetten van marketingkanalen om de doelgroep optimaal te activeren. Alle middelen en het beschikbare marketingbudget worden op een efficiënte en effectieve wijze op elkaar afgestemd.
Online traffic dienstverlening
Lees meer over:
Online traffic dienstverlening
Lees meer over:
Hoe helpen wij met het opzetten van leadgeneratie
Te vaak zien wij dat communicatiemiddelen apart van elkaar functioneren, zonder de gewenste samenhang. Om het gewenste effect te bereiken, dienen de in te zetten middelen goed op elkaar afgestemd te worden. De website, campagne, content, e-mailmarketing en bijvoorbeeld social media dienen elkaar te versterken.
Onderdeel van onze werkwijze is het maken van een duidelijke contentstrategie en plan voor het inzetten van marketingkanalen om de doelgroep optimaal te activeren. Alle middelen en het beschikbare marketingbudget worden op een efficiënte en effectieve wijze op elkaar afgestemd.
De structuur bij het opzetten van leadgeneratie
Of je nu een simpele Facebook-campagne of een 360 graden campagne opzet, je zult alle marketingtools op elkaar moeten afstemmen. Het proces om te komen tot resultaat is altijd hetzelfde:
- Verkeer genereren
- Conversie bereiken
- Leads opvolgen
- Resultaten volgen
Verkeer genereren
In deze fase zorgen we voor zichtbaarheid via bijvoorbeeld Google adverteren en adverteren in social media. Het gaat om gerichte campagnes die de doelgroep activeren.
Websitebezoek
Voor deze fase optimaliseren we de website en/of landingspagina’s zodat dit leidt tot een conversie. Een conversie is de status waarin de websitebezoeker en/of social media bezoeker minimaal zijn / haar e-mailadres en naam heeft achtergelaten. Het is zaak ook hiervoor content te maken en of een aantrekkelijk aanbod te hebben. We noemen dit een call-to-action.
Leads opvolgen
Gemiddeld ligt de conversie tussen de 2% en 8% dat men ingaat op de voorgaande call-to-action. Voor hen die dat niet doen creëren we vangnetroutes via retargeting.
De verkregen lead volgen we nu op. Dit kan via:
- Opvolging van telemarketing
- Opvolging door de sales organisatie
- Opvolging via specifieke geautomatiseerde e-mailmarketing
- Remarketing op eerdere website bezoekers
Monitoring
Om dit proces te volgen installeren wij gratis software van Hubspot en agency tools bij onze klanten, zodat we samen de resultaten kunnen volgen en bijsturen.
Download gratis: opzetten van leadgeneratie of inbound marketing
'Werken aan een online aanpak die leidt tot meer leads, meer sales en een hogere klantloyaliteit'
Onze whitepaper over inbound marketing (= leadgeneratie) richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die op zoek zijn naar een optimale sales en marketingaanpak. En daarmee profiteren van meer leads en dus meer saleskansen.
Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe leadgeneratie werkt, hoe je het in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.
Leadgeneratie opzetten, onze aanpak
Samen met jouw team gaan we leadgeneratie naar jouw situatie vertalen. In onze aanpak werken we altijd samen met het team. Dit scheelt veel geld en leidt tot een écht gemotiveerd team. Het volgende wordt aangepakt:
Zorgen voor de juiste kennis in het team
Alle mensen in sales, marketing, call center en services laten aanhaken.
Uitwerken klantreis en contentbehoefte van de doelgroep
Het opstellen van een ijkpersoon. En de customer journey beschrijven.
Bepalen online kanalen
Analyse kanalen hoe doelgroep te bereiken. Via gratis kanalen en door adverteren.
Maken aantrekkelijke content
Content ontwikkelen gericht op de behoefte. En geoptimaliseerd voor zoekmachines ( a.o. Google).
Website-optimaliseren
De website optimaliseren voor conversie. O.a. door goede landingpagina’s.
Opzetten e-mailmarketing en automation
Distributie van de content via mail automation om leads op te volgen en te activeren.
Implementeren software
Implementeren CRM en automation. Er zijn veel gratis tools maar wij preferen Hubspot
Resultaten monitoren en bijsturen
Leren en optimaliseren brengt succes.
‘Soms vind je een parel die je eigenlijk niet wilt delen. CustomerScope, en Anco, zouden daar wel eens eentje van kunnen zijn. Of moet ik het nu juist wel delen, dat ik zo ontzettend blij ben met het feit dat zij mij hebben geholpen met mijn nieuwe website en online marketing? Lees verder’
‘FraaI en complete campagne met volop ruimte voor de specifieke kernwaarden van de onderneming. Kortom effectief maatwerk, uitgevoerd met inzicht een passie. Value for money, Anco!’
Verschenen blogberichten over traffic verbeteren:
Zoekwoorden, weet waarop je klant zoekt!
Gevonden worden begint bij een zoekwoord-onderzoek. Lees verder.
Leadgeneratie vraagt om goede CRM, wij adviseren software van Hubspot.
“Succesvol klanten krijgen vraagt om inzicht”
Benieuwd wat leadgeneratie voor jou kan doen?
Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.