Online leadgeneratie

Van prospect tot klant worden automatiseren.
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Online Traffic
  6.  » Leadgeneratie

Online leadgeneratie.

‘Van vinden van prospects tot verbinden als klanten door digitale marketing.’

Online leadgeneratie (of inbound marketing) is gericht op het aantrekken van websitebezoekers door het publiceren van waardevolle content en deze opvolgen tot het klanten worden. Het slim inzetten van digitale middelen realiseert dit.

Door content vinden potentiële klanten je via kanalen zoals blogs, zoekmachines, video en sociale media, maar ook kun je ze hierdoor gaan opvolgen van prospect tot ze klant zijn. Lees meer over het opzetten van een goed leadgeneratiestructuur

Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

Waarom zetten bedrijven in op leadgeneratie?

R

75% meer leads uit je website

R

3X meer conversies

R

Lagere kosten per lead

R

Bevordert langdurige klantrelaties

R

Vervangt koude (dure) acquisitie

R

Optimale afstemming tussen marketing en sales

R

Past volledig in nieuwe privacy wetgeving

Hoe helpen wij met het opzetten van leadgeneratie

 

Te vaak zien wij dat communicatiemiddelen apart van elkaar functioneren, zonder de gewenste samenhang. Om het gewenste effect te bereiken, dienen de in te zetten middelen goed op elkaar afgestemd te worden. De website, campagne, content, e-mailmarketing en bijvoorbeeld social media dienen elkaar te versterken. 

Onderdeel van onze werkwijze is het maken van een duidelijke contentstrategie en plan voor het inzetten van marketingkanalen om de doelgroep optimaal te activeren. Alle middelen en het beschikbare marketingbudget worden op een efficiënte en effectieve wijze op elkaar afgestemd. 

Hoe helpen wij met het opzetten van leadgeneratie

 

Te vaak zien wij dat communicatiemiddelen apart van elkaar functioneren, zonder de gewenste samenhang. Om het gewenste effect te bereiken, dienen de in te zetten middelen goed op elkaar afgestemd te worden. De website, campagne, content, e-mailmarketing en bijvoorbeeld social media dienen elkaar te versterken. 

Onderdeel van onze werkwijze is het maken van een duidelijke contentstrategie en plan voor het inzetten van marketingkanalen om de doelgroep optimaal te activeren. Alle middelen en het beschikbare marketingbudget worden op een efficiënte en effectieve wijze op elkaar afgestemd. 

De structuur bij het opzetten van leadgeneratie

Of je nu een simpele Facebook-campagne of een 360 graden campagne opzet, je zult alle marketingtools op elkaar moeten afstemmen. Het proces om te komen tot resultaat is altijd hetzelfde:

  1. Verkeer genereren
  2. Conversie bereiken
  3. Leads opvolgen
  4. Resultaten volgen
Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

Verkeer genereren

In deze fase zorgen we voor zichtbaarheid via bijvoorbeeld Google adverteren en adverteren in social media. Het gaat om gerichte campagnes die de doelgroep activeren.

Websitebezoek

Voor deze fase optimaliseren we de website en/of landingspagina’s zodat dit leidt tot een conversie. Een conversie is de status waarin de websitebezoeker en/of social media bezoeker minimaal zijn / haar e-mailadres en naam heeft achtergelaten. Het is zaak ook hiervoor content te maken en of een aantrekkelijk aanbod te hebben. We noemen dit een call-to-action.

 

Leads opvolgen

Gemiddeld ligt de conversie tussen de 2% en 8% dat men ingaat op de voorgaande call-to-action. Voor hen die dat niet doen creëren we  vangnetroutes via retargeting.

De verkregen lead volgen we nu op. Dit kan via:

  • Opvolging van telemarketing
  • Opvolging door de sales organisatie
  • Opvolging via specifieke geautomatiseerde e-mailmarketing
  • Remarketing op eerdere website bezoekers

Monitoring

Om dit proces te volgen installeren wij gratis software van Hubspot en agency tools bij onze klanten, zodat we samen de resultaten kunnen volgen en bijsturen.

Download gratis: opzetten van leadgeneratie of inbound marketing

'Werken aan een online aanpak die leidt tot meer leads, meer sales en een hogere klantloyaliteit'

E-boek over inbound marketing of het opzetten van leadgeneratie.

Onze whitepaper over inbound marketing (= leadgeneratie) richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers, die op zoek zijn naar een optimale sales en marketingaanpak. En daarmee profiteren van meer leads en dus meer saleskansen.  

Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe leadgeneratie werkt, hoe je het in de basis opzet en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.

Leadgeneratie opzetten, onze aanpak

Samen met jouw team gaan we leadgeneratie naar jouw situatie vertalen. In onze aanpak werken we altijd samen met het team. Dit scheelt veel geld en leidt tot een écht gemotiveerd team. Het volgende wordt aangepakt:

Z

Zorgen voor de juiste kennis in het team

Alle mensen in sales, marketing, call center en services laten aanhaken.

Z

Uitwerken klantreis en contentbehoefte van de doelgroep

Het opstellen van een ijkpersoon. En de customer journey beschrijven.

Z

Bepalen online kanalen

Analyse kanalen hoe doelgroep te bereiken. Via gratis kanalen en door adverteren.

Z

Maken aantrekkelijke content

Content ontwikkelen gericht op de behoefte. En geoptimaliseerd voor zoekmachines ( a.o. Google).

Z

Website-optimaliseren

De website optimaliseren voor conversie. O.a. door goede landingpagina’s. 

Z

Opzetten e-mailmarketing en automation

Distributie van de content via mail automation om leads op te volgen en te activeren.

Z

Implementeren software

Implementeren CRM en automation. Er zijn veel gratis tools maar wij preferen Hubspot

Z

Resultaten monitoren en bijsturen

Leren en optimaliseren brengt succes.

‘Soms vind je een parel die je eigenlijk niet wilt delen. CustomerScope, en Anco, zouden daar wel eens eentje van kunnen zijn. Of moet ik het nu juist wel delen, dat ik zo ontzettend blij ben met het feit dat zij mij hebben geholpen met mijn nieuwe website en online marketing? Lees verder

Fedde Vertaalt

Fedde, Directeur Eigenaar

FraaI en complete campagne met volop ruimte voor de specifieke kernwaarden van de onderneming. Kortom effectief maatwerk, uitgevoerd met inzicht een passie. Value for money, Anco!

Jan Bovenlander

Directeur, Booz BV

Verschenen blogberichten over traffic verbeteren:

Leadgeneratie vraagt om goede CRM, wij adviseren software van Hubspot.

“Succesvol klanten krijgen vraagt om inzicht”

Hubspot service provider

Voor het opvolgen van al je activiteiten adviseren wij Hubspot. Dit is beslist de betaalbaarste en meest veelzijdige Marketing, sales en services beheersoftware.

Benieuwd wat leadgeneratie voor jou kan doen? 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.