Case AVG-Compleet, volledig beheer van de marketing
‘Voor AVG-Compleet BV hebben wij een continue proces opgezet voor de aanwas van prospects.’
Voor Joris van AVG-Compleet stond het verkrijgen van een structurele stroom aan klanten uit het marketingkanaal centraal. Niet in een korte tijd veel leads aantrekken, maar een continue proces dat op de lange termijn de aanwas van prospects verzorgt.
Alvorens aan de slag te gaan hebben wij onze marketingaudit uitgevoerd. Hiermee kregen we inzicht in de concurrentie, het zoekgedrag van de doelgroep, de contentbehoefte, de zwaktes van de website in het kader van het werven van leads en nog veel meer.
In het vinden van de juiste strategie voor AVG-Compleet hebben we de gehele marketingaanpak geautomatiseerd. De aanpak is erop gericht de doelgroep te voorzien van relevante content die ingaat op het oplossen van de problemen die de doelgroep ervaart rondom de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Lees verder hoe we dit opgezet hebben.
Een goede basis om in contact te komen met de websitebezoeker van AVG-Compleet
De website is het strategische punt waar de bezoeker verleidt wordt tot het downloaden van waardevolle content. Door het downloaden kunnen we de marketing-lead opvolgen met aanvullende content via e-mailmarketing, social media- en online adverteren. Alles is erop gericht een relatie te bouwen met de potentiële klant/lead zodat bij degene de belangstelling voor jouw dienstverlening groeit.
Hiervoor hebben we bij AVG-Compleet diverse digitale toepassingen gebruikt zoals:
- De WordPress website voorzien van een Woo-commerce webshop,
- E-mailmarketing,
- Blog-omgeving die geoptimaliseerd is om bezoekers te enthousiasmeren en om e-boeken en cursussen te downloaden.
- En we hebben een CRM-oplossing gekoppeld voor het opvolgen van de prospects.
Het aantrekken van de doelgroep van AVG-Compleet
Hoe bereiken we de doelgroep met een beperkt advertentiebudget? Uit de analyse bleek dat gevonden worden in zoekmachines voor AVG-Compleet het allerbelangrijkste middel is. De doelgroep wordt door voldoende prikkels geactiveerd waardoor adverteren in social media om aandacht te krijgen voor de propositie minder noodzakelijk is. We zien dat zoekmachines de belangrijkste plek zijn om te zoeken naar informatie en/of oplossingen.
Laat je marketing beheren
Geen tijd voor marketingbeheer? Wij regelen het!
"Besteed je online marketing uit en groei met gemak! Wij zijn jouw complete marketingafdeling en zorgen voor meer omzet, klanten en online succes." Al vanaf 245,- per mnd.
Met behulp van een zoekwoordanalyse en SEO audit hebben we de pagina’s geoptimaliseerd. Al vrij snel resulteerde dit, met behulp van een aantal key-woorden, in een plek binnen de top 4. Daarnaast zijn we gaan adverteren in Google op zoekwoorden. Het budget bedroeg € 175,00 per maand en dus hebben we heel kritisch de zoekwoord campagne geoptimaliseerd en dure woorden vermeden.
Verder is er ingezet op strategisch bloggen. Dat betekent bloggen op basis van de zoekwoorden waarop veel traffic plaats vindt. Het primaire doel achter het bloggen is zichtbaar worden en de doelgroep écht het gevoel geven dat we ze willen helpen. Hiervoor is een heel arsenaal aan e-boeken en checklist gemaakt. Allen gratis.
Geautomatiseerd verzenden van e-mails
Een belangrijke bijdrage aan het verkrijgen van klanten wordt geleverd vanuit de e-mailmarketing. Zodra een potentiële websitebezoeker iets download, en uitdrukkelijk zelf aangeeft geïnformeerd te willen worden, worden geautomatiseerde e-mails verzonden. Hierdoor werken we aan een langdurige relatie. De lezer krijgt relevante content die écht ingaat op vraagstukken en tools maar waarmee ook ideeën en oplossingen worden aangereikt.
We zien een hele hoge waardering en response rate op de mails. De informatie, whitepapers en handige hulpmiddelen om zelf de AVG vorm te geven, voorziet dus in de behoefte van de doelgroep.
Van bescheiden start tot duurzaam succes
Met een bescheiden startbudget van €175 per maand en maandelijkse SEO-opvolging behaalden we direct indrukwekkende resultaten: een conversiescore van 10%, goed voor 15 leads en 2 nieuwe klanten per maand.
Vier jaar later werken we nog steeds samen en hebben we de aanpak verder verfijnd. Dankzij gedifferentieerde campagnes en slimme product-marktcombinaties behalen we nu resultaten die boven benchmark-prestaties uitstijgen. Het mooiste? Dit alles realiseren we nog steeds met een relatief beperkt budget, wat bewijst dat slimme marketing niet per se duur hoeft te zijn.
Case bijgewerkt december 2024
Download gratis: handboek voor het opzetten van een digitale marketing & salesstrategie
'In 5 stappen een digitale marketingstrategie; meer omzet, meer klanttevredenheid met minder verkoopkosten'
.
Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je een optimale marketing en sales aanpak opzet door het toepassen van digitale tools en tactieken. Je krijgt veel handige tools en inzichten aangereikt die je snel verder helpen.
Andere cases:
Succesvolle samenwerking tussen CustomerScope en AED Professionals
Ontdek hoe CustomerScope AED Professionals helpt met SEO, SEA en contentcreatie voor meer zichtbaarheid en aanvragen.
Hoe sales coaching en een digitale strategie Technowacht transformeert
Ontdek onze case over de digitale transformatie van technowacht. Van digitale roadmap tot HubSpot-implementatie en thought leadership,
MDP de beste posities in Google veroveren en marktgroei.
MDP had een heldere ambitie: prominente posities in Google veroveren, conversies verhogen en marktaandeel terugwinnen.