Case AVG-Compleet, volledig beheer van de marketing
‘Voor AVG-Compleet BV hebben wij een continue proces opgezet voor de aanwas van prospects.’
Voor Joris van AVG-Compleet stond het verkrijgen van een structurele stroom aan klanten uit het marketingkanaal centraal. Niet in een korte tijd veel leads aantrekken, maar een continue proces dat op de lange termijn de aanwas van prospects verzorgt.
Alvorens aan de slag te gaan hebben wij onze marketingaudit uitgevoerd. Hiermee kregen we inzicht in de concurrentie, het zoekgedrag van de doelgroep, de contentbehoefte, de zwaktes van de website in het kader van het werven van leads en nog veel meer.
In het vinden van de juiste strategie voor AVG-Compleet hebben we de gehele marketingaanpak geautomatiseerd. De aanpak is erop gericht de doelgroep te voorzien van relevante content die ingaat op het oplossen van de problemen die de doelgroep ervaart rondom de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Lees verder hoe we dit opgezet hebben.
Een goede basis om in contact te komen met de websitebezoeker van AVG-Compleet
De website is het strategische punt waar de bezoeker verleidt wordt tot het downloaden van waardevolle content. Door het downloaden kunnen we de marketing-lead opvolgen met aanvullende content via e-mailmarketing, social media- en online adverteren. Alles is erop gericht een relatie te bouwen met de potentiële klant/lead zodat bij degene de belangstelling voor jouw dienstverlening groeit.
Hiervoor hebben we bij AVG-Compleet diverse digitale toepassingen gebruikt zoals:
- De WordPress website voorzien van een Woo-commerce webshop,
- E-mailmarketing,
- Blog-omgeving die geoptimaliseerd is om bezoekers te enthousiasmeren en om e-boeken en cursussen te downloaden.
- En we hebben een CRM-oplossing gekoppeld voor het opvolgen van de prospects.
Het aantrekken van de doelgroep van AVG-Compleet
Hoe bereiken we de doelgroep met een beperkt advertentiebudget? Uit de analyse bleek dat gevonden worden in zoekmachines voor AVG-Compleet het allerbelangrijkste middel is. De doelgroep wordt door voldoende prikkels geactiveerd waardoor adverteren in social media om aandacht te krijgen voor de propositie minder noodzakelijk is. We zien dat zoekmachines de belangrijkste plek zijn om te zoeken naar informatie en/of oplossingen.
Met behulp van een zoekwoordanalyse en SEO audit hebben we de pagina’s geoptimaliseerd. Al vrij snel resulteerde dit, met behulp van een aantal key-woorden, in een plek binnen de top 4. Daarnaast zijn we gaan adverteren in Google op zoekwoorden. Het budget bedroeg € 175,00 per maand en dus hebben we heel kritisch de zoekwoord campagne geoptimaliseerd en dure woorden vermeden.
Verder is er ingezet op strategisch bloggen. Dat betekent bloggen op basis van de zoekwoorden waarop veel traffic plaats vindt. Het primaire doel achter het bloggen is zichtbaar worden en de doelgroep écht het gevoel geven dat we ze willen helpen. Hiervoor is een heel arsenaal aan e-boeken en checklist gemaakt. Allen gratis.
Geautomatiseerd verzenden van e-mails
Een belangrijke bijdrage aan het verkrijgen van klanten wordt geleverd vanuit de e-mailmarketing. Zodra een potentiële websitebezoeker iets download, en uitdrukkelijk zelf aangeeft geïnformeerd te willen worden, worden geautomatiseerde e-mails verzonden. Hierdoor werken we aan een langdurige relatie. De lezer krijgt relevante content die écht ingaat op vraagstukken en tools maar waarmee ook ideeën en oplossingen worden aangereikt.
We zien een hele hoge waardering en response rate op de mails. De informatie, whitepapers en handige hulpmiddelen om zelf de AVG vorm te geven, voorziet dus in de behoefte van de doelgroep.
Resultaten voor AVG-Compleet:
We zijn gestart met een advertentiebudget van €175,00 per maand en maandelijkse SEO-opvolging. Vanaf de start bereikten we hiermee en conversiescore van 10% (15 leads per maand en 2 nieuwe klanten). Inmiddels is de aanpak verder geoptimaliseerd en bereiken we aanzienlijk betere resultaten. En nog steeds met een beperkt budget.
Gratis whitepaper:
Inbound marketing
'Maak kennis met de online strategie die tot meer leads, meer sales en een hogere klantloyaliteit'
Download de gratis whitepaper over inbound marketing (digitale leadstrategie) voor ondernemers, marketing- en salesmanagers. Leer hoe leadgeneratie werkt, hoe je het in de basis opzet met handige tools die je snel verder helpen.
Leestips:
De voordelen van een Facebook shop
De voordelen van een Facebook shop “Een enorme kans om je producten eenvoudig en met veel beleving onder de aandacht te brengen van je doelgroep”
Wat is marketing automation?
Om succes te boeken in leads verkrijgen en efficiencyslagen te maken is marketing automation het antwoord. Zowel voor het MKB als eensmansorganisaties.
Een optimale SEO-tekst schrijven
Om goed vindbaar te zijn in Google, heb je een goede SEO-tekst nodig. Leer in dit artikel hoe je dat doet.